menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

مهدی فرج الهی

ادبیات جزء لاینفک از تمام برنامه‌های رادیویی است

فرج‌اللهی شاعر، گوینده و برنامه‌ساز رادیویی، معتقد است که برنامه‌های رادیویی برای زیباتر شدن باید از ادبیات وام بگیرند.

به گزارش شیرین طنز، مهدی فرج‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری با بیان این که به طور کلی ادبیات جزء لاینفک از تمام برنامه‌های رادیویی است، اظهار کرد: حتی در برنامه‌هایی که موضوع و محورش هیچ ارتباطی با ادبیات ندارد، کارشناس و مجری تلاش می‌کنند برای برقراری ارتباط بهتر با مخاطب از شعر و قطعه‌های ادبی استفاده کنند.

وی ادامه داد: صدا، لحن و شیوایی و نزدیکی رادیو به ادبیات باعث شده تا این دو رسانه ارتباط خوبی با یکدیگر داشته باشند. البته برنامه‌های رادیویی برای زیباتر شدن باید از ادبیات وام بگیرند.

رادیو صبا

فرج‌اللهی با تاکید بر این که برنامه‌هایی که به طور تخصصی به ادبیات می پردازد در رادیو وجود دارد، عنوان کرد: اخیرا برنامه‌های طنز ادبی در رادیو بیش از برنامه‌های جدی شده است و این موضوع اتفاق بدی نیست. اگر کسی برنامه طنز فاخر در رادیو بسازد، برنامه جدی ادبی را هم در کنار طنز می تواند داشته باشد. به طور مثال اگر کسی داستان طنز می نویسد اول باید اثرش داستان و بعد طنز باشد.

این شاعر و طنزپرداز کشورمان همچنین گفت: کسی که برنامه طنز رادیویی می سازد چیزی را از دست نداده است، بلکه چیزی به دست آورده است. با شوخ طبعی و لبخند هم اثر برنامه بیشتر می‌شود و هم می توان مخاطبان جدی ادبیات را همراه کرد.

وی با اشاره به این که رادیو در معرفی آثار خوب و مکتوب موثر بوده است، اظهار کرد: اگر قرار است شخصیت ادبی و کتاب در رادیو معرفی شود، باید روایت و شوخ طبعی را به آن اضافه کرد تا مخاطبان از این گونه برنامه ها استقبال کنند. مردم قصه را دوست دارند و اگر کسی بخواهد برنامه ادبی رادیویی بسازد سعی می‌کند اولویت‌هایش را به قصه گره بزند.

مهدی فرج‌اللهی به تازگی برنامه طنزی در شبکه تلویزیونی افق با عنوان «افقاتور» را اجرا و کارشناسی می کند. وی همچنین برنامه‌های ادبی و طنزی را از رادیو اجرا کرده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر