menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

دگر خند dِgَr khَnd

آموزش طنز رادیویی در هشتادمین نشست «دگرخند»

۸۰اُمین نشست دگرخند برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی دفتر طنز، هشتادمین نشست «دگرخند» با موضوع «طنز رادیویی از متن تا اجرا» با حضور مهدی استاد احمد و رضا ساکی و با اجرای مهدی فرج اللهی ساعت ۱۷ روز دوشنبه ۱۱ اسفند ماه ۱۳۹۳ در سالن آفرینشهای ادبی حوزه هنری برگزار شد.
در این برنامه مهدی استاد احمد و رضا ساکی درباره ی طنز رادیویی گفتگو کردند. در این نشست ۱۲ نفر از شرکت کنندگان متن های رادیویی خود را خواندند و آثار خوانده شده نقد و بررسی شد. موضوع پیشنهادی برای نگارش متن های رادیویی «سفرهای نوروزی» بود که همه ی متنها با همین موضوع نگارش شده بود.

طنز رادیویی ساکی فرج الهی استاد احمد دگرخند

همه ی آثار خوانده شده از نکات قوتی بهره مند بودند و در هر یک خلاقیت ویژه ای در انتخاب موضوع و بیان آن وجود داشت و البته متن ها نقاط ضعفی هم داشتند که مهدی استاد احمد و رضا ساکی درباره آنها سخن گفتند و نویسندگان را راهنمایی کردند. طولانی بودن جملات در اجرای رادیویی کار را برای مجری برنامه دشوار می کند. از طرف دیگر استفاده بیش از اندازه از پیچیدگی های زبانی و کلمات پیچیده باعث می شود تا مخاطب نتواند ارتباط درستی با برنامه برقرار کند. توجه به اصول طنزپردازی و استفاده از شگردها و تکنیکهای طنز نویسی با توجه به شرایط رسانه رادیو و الزامات آن می تواند منجر به خلق آثاری زیبا و شنیدنی شود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر