menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کتاب های احمد اکبرپور

احمد اکبرپور با دو کتاب طنز جدید به بازار نشر آمد

کتاب احمد اکبرپور نویسنده شیرازی با تغییر نام دوباره روی پیشخوان کتابفروشی ها آمد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار مهر، کتاب «به چاچالک سفر (سقوط) کنید» که پیشتر اکبرپور آن را نوشته و منتشر کرده بود با نام «چاچالک ، سرزمین توالت‌های طلا» از سوی انتشارات هوپا به بازار نشر آمد.

در چاچالک که با کوه‌های سیاه بلندی احاطه شده هیچ‌کس فکر نمی‌کند که ممکن است سرزمین دیگری در جهان وجود داشته باشد.

چاچالکی‌ها فکر می‌کنند پشت کوه‌های سیاه و بلند، دنیا تمام می‌شود و بعد از آن به‌جز سیاهی و تاریکی چیزی وجود ندارد. هواپیمای کوچولویی در آنجا سقوط می‌کند. ۴ نفر بازمانده آن مجروح شده‌اند و مردم نمی‌دانند با آن‌ها چگونه برخورد کنند.

مهمانان ناخوانده در اولین‌روز محاکمه متوجه متفاوت بودن چاچالکی‌ها می‌شوند. چاچالکی ها ذخایر طلای بسیاری دارند، ولی فقط از آن یک استفاده می‌کنند: ساخت سنگ مستراح …

سارا طبیب‌زاده تصویرگر کتاب فوق است که برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۶ سال نوشته شده و به بهای ۲۸ هزار تومان به بازار نشر آمد.

مجموعه‌ای از طنزهای اجتماعی

همچنین از دیگر آثار اکبرپور ، کتاب «واژه‌های نفهم» است که از سوی نشر هوپا در بازار کتاب قرار گرفت.

این نویسنده استان فارس که بارها در زمینه کتاب کودک درخشیده است با زبان طنز در مقدمه آن می‌نویسد: «همه‌چیز رسمی است و شما که به خواندن این کتاب دعوت شده‌اید چیزی تو مایه‌ی وزیر یا دست‌کم فرماندار یا تهِ ته، بخشدار یک منطقه‌ی سوق‌الجیشی اهمیت دارید. اصلاً هولِ خوردنی نزنید؛ شکلات و ساندیس و انواع کیک‌های دوقلوی مغزدار تو فصل‌ها و حتی گوشه و کنار نقطه‌ها و ویرگول‌ها پر است. وسیله‌ی ایاب و ذهاب برای هر کدامتان جداگانه ردیف کرده‌ام. تو فصل آخر هم یک رستوران سنتی و یک فست‌فود ساخته‌ام برای ناهار …»

این نویسنده به خبرنگار درباره کتاب فوق، گفت: مجموعه‌ای از طنزهای اجتماعی که دقیقاً با زندگی نوجوانان امروزی سروکار دارد.

اکبرپور ادامه داد: مجموعه‌ای فوق‌العاده خنده‌دار با زبانی طنزآمیز که با هر چیزی که بتوانید فکرش را بکنید، شوخی می‌کند. مخصوصاً با زندگی تکنولوژی‌زده امروز که کامپیوتر، ماهواره، تلگرام یا اینستاگرام نقش مهمی را در آن بازی می‌کنند. امکاناتی که لازمه زندگی امروز هستند، اما اعتیاد به آن‌ها و استفاده بیش از حد معمولشان، می‌تواند آسیب‌های جدی به دنبال داشته باشد.

وی که کتاب را در ۱۸۸ صفحه نوشته، افزود: «واژه‌های نفهم» برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال است و خلق تصویرهای آن‌را مهدی صادقی برعهده داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «واژه‌های نفهم» به بهای ۲۷ هزار تومان از سوی نشر هوپا ارائه شده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر