menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

رونمایی از کتاب کولی گیری

آیین رونمایی از کتاب “کولی گیری پور دنگ و فنگ” در انزلی برگزار می شود

انجمن طرفداران توسعه انزلی با هدف ترویج کتابخوانی و زبان گیلکی از کتاب ‘ کولی گیری پور دنگ و فنگ’ داریوش رمضانی رونمایی می کند.

به گزارش شیرین طنز، آرمین صافدل دبیر بخش فرهنگی انجمن طرفداران توسعه انزلی در این باره به ایرنا گفت : انگیزه دیگری که باعث شد این کتاب را در آیینی به شهروندان معرفی کنیم موضوع این کتاب است که به تالاب انزلی و خطر نابودی آن مربوط می شود.
وی خاطرنشان کرد: همانطور که بارها عنوان شده وضعیت این نعمت خدادادی گیلانیان وخیم است و حل این بحران مشارکت عموم شهروندان گیلانی از جمله هنرمندان را می طلبد.
«کولی گیری پور دنگ و فنگ» پنجمین کتاب از مجموعه کتابهای داستان مصور گیلکی «ماجراهای گوزن» نوشته داریوش رمضانی هنرمند گیلانی ساکن کانادا است.
در این داستان مصور ، گوزن و دوستش یوسف برای کولی گیری به مرداب انزلی می روند و با صحنه عجیبی مواجه می شوند…
به گزارش ایرنا ، گوزن عنوان مجموعه ای از کتاب های طنز مصور گیلکی خلق شده توسط هنرمند خوش ذوق کشورمان داریوش رمضانی است. رمضانی متولد ۱۳۵۵ و فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران است و سالهاست در زمینه کاریکاتور فعالیت می کند.
این هنرمند خلاق گیلانی در حال حاضر در کانادا بعنوان گرافیست مشغول به کار است و همچنین روی کتابهای داستان مصور به زبان فرانسه و انگلیسی نیز کار می کند.
کتابهای دیگری که تاکنون از این مجموعه چاپ شده ( گوزن در رشت) ، ( بازگشت اسی کولکاپیس ) ، ( نجات خاخورزا رایان) ، ( گوزن اویر می شود) است .
کتابهای مصور گوزن به زبان طناز گیلکی به همت حوزه هنری و حمایت های آن به چاپ رسیده است. در این مجموعه به موضوعات انسانی ، لزوم حفظ طبیعت ، آثار تاریخی و میراث فرهنگی ، احترام و بزرگداشت مفاخر ، پاس داشت زبان مادری ، کتاب و کتابخوانی توجه شده است.
داریوش رمضانی با مجموعه کتابهای گوزن علاوه بر پاسداشت زبان مادری اش گیلکی مخاطبان را به مهرورزی و انسانیت و کمک به یکدیگر، کتاب و کتابخوانی ، حفظ طبیعت و آثار تاریخی و میراث فرهنگی ، گرامیداشت مفاخر فرا می خواند.
انتهای پیام /

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر