menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

مؤسسه پژوهش طنز ایران

هدف از تأسیس مؤسسه پژوهش طنز ایران چیست؟

همزمان با دهه ولایت و با تشکیل جلسه هیئت مؤسس و امضای اساسنامه «مؤسسه پژوهش طنز ایران»، برای اولین بار در کشور، مؤسسه‌ای با کارویژه مطالعات و پژوهش درباره طنز، آغاز به کار کرد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری مهر، جلسه هیئت مؤسس «مؤسسه پژوهش طنز ایران»، همزمان با دهه ولایت و عید بزرگ غدیر خم، شنبه (۲۵ تیر ۱۴۰۱) در حسینیه هنر تهران برگزار شد.

این مؤسسه فرهنگی، هنری و آموزشی؛ با ابتکار پژوهشگران باشگاه طنز، دفتر مطالعات جبهه انقلاب اسلامی و با همراهی اساتید دانشگاه و فعالان حوزه پژوهش و طنز کشور تشکیل و آغاز به کار کرده‌است.

توصیه جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی به توجه ویژه به حوزه طنز، دغدغه و جای خالی پژوهش‌های جدی درباره طنز، نیاز پژوهشگران و فعالان حوزه طنز به مراجعه و بازبینی سرمایه‌های ادبی و هنری این حوزه و نبود نهاد یا سازمان مستقل برای گردآوری و تدوین منابع علمی درباره این حوزه تأثیرگذار، موجب شد تا گروه پژوهش باشگاه طنز انقلاب اسلامی، پس از حدود پنج سال فعالیت در این حوزه، اقدام به تأسیس مؤسسه پژوهش طنز ایران نمایند تا با بهره‌گیری از دانش و تجربه اساتید دانشگاهی و سایر بزرگان این حوزه؛ ضمن حرکت در راستای تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، گامی نیز در جهت شکوفایی و پیشرفت هنر و ادبیات ایران اسلامی بردارند.

تأمین و تربیت پژوهشگران ماهر، متعهد و پشتیبانی محتوایی تولیدات و محصولات فرهنگی – هنری طنز، از دیگر اهداف تأسیس و فعالیت مؤسسه پژوهش طنز ایران است. در این جلسه همچنین مقرر شد دومین نشست هیئت مؤسس، روز شنبه در تالار اصلی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شود تا مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره این مؤسسه، با رأی اعضا انتخاب شوند و درباره اولویت پروژه‌ها بررسی و تصمیم‌گیری شود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر