menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

حوزه هنری

گزارش “محفل طنز زنجفیل” با موضوع طنز در دوران دفاع مقدس

جلسه طنز زنجفیل با موضوع طنز در دوران دفاع مقدس با حضور سید رضا علوی از جانبازان هشت سال جنگ تحمیلی در محل حوزه هنری استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی، مسئول واحد آفرینش های حوزه هنری این استان با بیان این مطلب گفت: نشست طنز زنجفیل این هفته به موضوع طنز در دوران دفاع مقدس اختصاص یافته بود که با حضور طنازان استان برگزار گردید.

وحید آقاکرمی با بیان اینکه جلسات فوق از سری برنامه های دفتر طنز حوزه هنری آذربایجان شرقی است، ادامه داد: طنز صرفا برای خنداندن و خندیدن نیست بلکه دارای پیام و رسالت اخلاقی است.

سید رضا علوی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس نیز در این جلسه در خصوص ویژگی های طنز در جبهه گفت و افزود: نمی شود به همه اتفاقات خنده داری که در دوران دفاع مقدس بین رزمندگان می افتاد طنز گفت ولی می شود به برخی از آنها با عنوان جوک و شوخی یاد کرد.

وی ادامه داد: طنز شفاهی و روایی مرسوم بین مردم، برخلاف طنزهای مکتوب و مشروح که حاصل خلاقیت ذهنی و فردی است، در تجربیات گروهی و رفتارهای متقابل اجتماعی شکل می گیرد.

علوی با بیان اینکه جبهه های جنگ علیه بعثیون عراق، یکی از مهم ترین کانون های خلق و نشر طنز شفاهی بود، گفت: فارغ از جنبه های شوخ طبعی در جبهه، فرهنگ عمومی ما نیز وامدار دفاع مقدس است چرا که دفاع هشت ساله رزمندگان نه تنها فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه گسترش داد، به زندگی هم خصوصیات با ارزشی افزود که یکی ازآنها همین میراث طنز فاخر جبهه هاست که در فرهنگ عامه امروز وجود دارد.

لازم به ذکر است جلسات طنز زنجفیل حوزه هنری آذربایجان شرقی به صورت ماهانه در شنبه های اول هر ماه برگزار می شود و علاقه مندان می توانند در این جلسات شرکت نمایند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر