menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

محفل طنز قمپز

گزارش ششمین محفل طنز “قم پز”

ششمین محفل طنز قمپز از سوی حوزه هنری استان و مشارکت سازمان مدیریت پسماند در سالن فرهنگسرای جوان برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری مهر، ششمین محفل شعر طنز “قمپز” این بار حال و هوای دیگری داشت، این بار همه شاعران و طنزپردازان استان ذوق‌ها و خلاقیت خود را به یک موضوع سوق داده بودند، “پسماند”.

مراسم قمپز که نام اختصاری محفل شب شعر حوزه هنری است این بار با مشارکت سازمان مدیریت پسماند برگزار شد تا نظافت شهری هم از ادبیات سهمی برده باشد. شعرپردازی و طنزگویی از موضوعات مختلف محیطی، اتفاق تازه ای نیست اما وقتی بهره گیری از ظرفیت‌های فرهنگ و هنر با پوششی از خلاقیت، آمیخته می‌شود، می‌توان کمی‌ها و کاستی‌ها را بهتر دید و برای آن برنامه و طرح نوشت، نیتی که سازمان مدیریت پسماند در مشارکت این برنامه به دنبال آن بود.

زبان هنر و فرهنگ گویاترین زبان برای ارتقاء و آموزش فرهنگ شهری است و با استفاده از این مقوله می‌توان کارهایی کرد که با استفاده از سایر ابزارها امکان پذیر نیست.

بامداد اصل: بهره گیری از زبان طنز برای انتقال پیام به مخاطبان

نگاه به قالب‌های مختلف ادبیات و استفاده از زبان هنری باب جدیدی است که در زمینه آموزش فرهنگ شهرنشینی و شهروندی باز شده است و رضا بامداد اصل مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند، به آن اشاره دارد. وی معتقد است، گاهی لازم است مباحث و برنامه ها را به جای اینکه با دستور و بخشنامه دنبال کنیم از طریق زبان فرهنگ و هنر به مخاطبان خود منتقل سازیم.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری با حوزه هنری استان، گفت: همکاری با دستگاه‌هایی که در زمینه فرهنگی صاحب سبک هستند، در ارتقا مباحث آموزشی نیز تأثیرگذار است. مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند تصریح کرد: برای رساندن پیام به مخاطبان از قالب‌هایی باید بهره گرفت که افراد را به راحتی متمایل به همکاری و همراهی سازد که شعر و درونمایه طنز برای این هدف انتخاب شد.

بامداد اصل همچنین یادآور شد: بیان مسائل و مشکلات پیرامون نظافت شهری، پسماند، تفکیک زباله و … به زبان طنز، علاوه بر اینکه توجه مردم را به این موضوعات جلب می‌کند، برای مسئولان سازمان نیز نکاتی به همراه دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

ذاکریان: رویکرد برگزاری محفل شعر با موضوع نظافت شهری ابتکار خوبی است

حضور کارکنان نارنجی پوش سازمان در برنامه، ششمین محفل قمپز را رنگی از جنس پاکیزگی بخشیده بود. زارعی کوشا، قائم مقام شهردار، آل احمد، مشاور حوزه شهردار، ذاکریان عضو شورای اسلامی شهر، فقیری و نیکجو از مشاوران شهردار قم نیز مهمان این برنامه بودند.

ناصر فیض، طنزپرداز شناخته شده که مدیریت دفتر طنز حوزه هنری را بر عهده دارد، میهمان ششمین محفل طنزپردازان استان قم بود و شاعران استان در حضور وی و عباس احمدی که پای ثابت برنامه‌های شب شعر است، اشعار پسماندی خود را قرائت کردند.

عباس ذاکریان، عضو شورای اسلامی شهر نیز رویکرد و توجه مردم را نسبت به برگزاری برنامه‌های ادبی، مثبت خواند و یادآور شد: برگزاری مراسم شب شعر با موضوع نظافت شهری و در قالب طنز ابتکار خوبی است. وی بیان کرد: زمانی که موضوعات مرتبط با مدیریت شهری در قالب طنز بیان شود، به دل مسئولان خواهد نشست و اثربخش تر خواهد بود تا زمانی که بحث ها جدی است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر