menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

قهوه قند پهلو

کتاب طنز “قهوه قند پهلو”

تابی برای یک بار خواندن نیست؛ هر وقت خواستید قهوه قندپهلو را بچشید؛ تلخ و شیرین باهم.

قهوه قندپهلو، زهرخندهایی است به ماجراهای گذشته و حال مردمان ایران زمین که این احوال در جریان‌ها و حادثه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بررسی شده است. گردآورنده این کتاب تلاش می‌کند از هر نسل و جمعی، نماینده‌ای در این اثر حاضر باشد و مرادش از جمع‌آوری «گزیده شعر طنز امروز» ایران، گرد آوردن مجموعه‌ای از سروده‌هایی است که از مشروطه به این سو گفته و شنیده شده‌اند و بلکه در کتاب‌ها و بیاض‌های گوناگون به چاپ رسیده‌اند.

امید مهدی‌نژاد با یک بررسی کوتاه، سروده‌های متعددی از طنزسرایان معاصر ایران کنار هم قرار داده که جمع و جور کردن آثاری از ۹۱ شاعر، ولو اینکه عیناً در کتاب‌ها، مجلات، جزوات و نشریات روزانه و غیره چاپ شده باشد یا در وبلاگ‌ها و سایت‌های شخصی شاعران دیده شده باشد، کار بسیار نفسگیری است؛ چرا که او، صرفاً به جمع‌آوری سروده‌های شعرای امروز منهای آثار گذشتگان یا گردآوری شعرهای قدما منهای کارهای امروزی همت نکرده، بلکه تمام این افراد را با دسته‌بندی ساده‌ بر مبنای «حروف الفبا» کنار هم چیده است تا مخاطب از خواندن سروده‌هایی از قریب به یکصد شاعر از مشاهیر امروز نظیر زنده‌یادان سیدحسن حسینی، عمران صلاحی و منوچهر احترامی گرفته تا نسیم شمال و رهی معیری و علی اکبر دهخدا، همه و همه را یکجا ببیند.

گردآورنده این مجموعه تلاش می‌کند آنها که در طنزگویی شهرت بیشتری دارند، سهم افزون‌تری هم در «قهوه قندپهلو» داشته باشند و در کنار این کار، تقلای فراوانی برای معرفی شاعرانی دارد که به طنز شناخته نشده‌اند. مهدی‌نژاد اعلام می‌کند که سروده‌هایی از شاعران طنزپرداز را به دلیل عبور از برخی خط قرمزها کنار گذاشته است.
به نوشته مهدی‌نژاد، «این مجموعه با خون دل فراوان فراهم آمده است. خواهشمند است از به تنهایی خواندن آن، دور ریخت آن، زیر پایه صندلی گذاشتن آن و سوسک کشتن با آن خودداری فرمایید!»

تعداد صفحات: ۶۲۴

نوبت چاپ: سوم ۱۳۹۱

خرید کتاب قهوه قند پهلو :

https://affstat.adro.co/click/45dba5a7-5ae0-4b60-b102-42bb20618c76

chatنظرات شما

یک دیدگاه

  1. خاطره:

    ارزش خواندن را دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر