menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

نشست خبری شورای طنز حوزه هنری کرمان با موضوع شب شعر طنز دولخ

عضو شورای طنز حوزه هنری استان کرمان گفت: علاقه مردم به شعرهای طنز زیاد شده است.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری فارس از کرمان، حمید نیک‌نفس در نشست خبری اعضای شورای طنز حوزه هنری با موضوع شب شعر طنز دولخ اظهار داشت: بزرگان هر مکتب و مذهبی به‌ویژه مکتب اسلام بر شادی و نشاط تاکید دارند و هیچ زمان نگفته‌اند همه فقط گریه کنند و اندوهگین باشند.

وی تصریح کرد: در حالی که دشمنان قصد دارند جهان اسلام و جامعه ما را منفعل و خشن نشان دهند، شاد نشان دادن جامعه امری ضروری است. این شاعر کرمانی بر ارائه طنز فاخر، با هویت و شناسنامه‌دار تاکید کرد و ادامه داد: هر چیزی طنز نیست و خنداندن مردم به هر قیمتی ارزش ندارد.

نیک‌نفس بیان داشت: باور کنید، طنز، تلخ است و این طور نیست که صرفا دیگران را باید بخندانیم، طنز باید تاثیر بگذارد. وی با اشاره به ظرفیت‌های توانمند طنز در استان کرمان عنوان کرد: با همه سختی‌هایی که نشریات دارند، اما می‌توان گوشه‌چشمی به طنز در نشریات داشت تا طنز وارد خانه مردم شود.

نویسنده کتاب ساعت کلاغ با اشاره به اینکه شعر جدی از زندگی مردم تا حدود زیادی فاصله گرفته است، افزود: دنیا شکل طنزگونه به‌خود گرفته است و زندگی ماشینی با واقعیت‌ها فاصله دارد و مردم شعر طنز را بیشتر دوست دارند. نیک‌نفس تاکید کرد: دل نبندیم به اینکه دولت باید به ما کمک کند، زیرا بودجه کافی برای فرهنگ دیده نشده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت مس سرچشمه نقش غیرقابل انکاری در فرهنگ استان کرمان داشته است، تصریح کرد: حمایت مس قائل به شخص بوده است و نمی‌دانم اگر سیدعلی میرافضلی، مرتضی دلاوری‌پاریز و یا مهدی محبی‌کرمانی در مجموعه مس نباشند باز هم این روند ادامه می‌یابد یا خیر. این شاعر طنزپرداز اضافه کرد: حوزه طنز مانند شعر جدی نیست که نتوان آمار دقیقی را از شاعران داشته باشیم، اما طنز فرق می‌کند و هر کسی به‌علت رعایت یکسری مصالح و یا خط قرمزهایی که از آن در حوزه طنز نام برده می‌شود، وارد این بخش نمی‌شود، زیرا شناخت کافی ندارند.

نیک‌نفس عنوان کرد: جوانان زیادی در بخش شعر طنز استان کرمان فعال هستند که چند نفر از آنها را در شب شعر طنز دولخ می‌بینید و این افراد قطعا از قبلی‌ها خیلی توانمندتر هستند. وی خاطرنشان کرد: شعرهایی که قرار است در شب شعر دولخ خوانده شود توسط اعضای شورای طنز کرمان مورد بازبینی قرار گرفته‌اند تا شعرها با افکار عمومی، عرف‌ها و باورهای جامعه هم‌خوانی لازم را داشته باشد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر