menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

نمایش و تئاتر طنز

نخستین جشنواره نمایش‌ واره‌ های طنز “شوبازی” در بیرجند

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی گفت: نخستین جشنواره نمایش‌ واره‌های طنز بومی و محلی با عنوان “شوبازی” در بیرجند برگزار می‌شود.

به گزارش شیرین طنز، حسین عباس‌زاده در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، اظهار کرد: نخستین جشنواره نمایش‌واره طنز بومی و محلی استان و گرامی‌داشت طنزپرداز حسین نیک‌شعار، در ایام الله دهه فجر امسال در بیرجند برگزار می‌شود. وی افزود: این جشنواره نکوداشت هنرمند طنزپرداز استان، حسین نیک‌شعار است و با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان برگزار می‌شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی گفت: این جشنواره با هدف توجه به آداب و رسوم، سنت‌ها، باورها و گویش‌های استان برگزار و ضمن فراهم‌کردن لحظاتی شاد و مفرح در ایام پیروزی انقلاب اسلامی، مجموعه‌ای از نمایش‌واره‌ها در این زمینه را به نمایش می‌گذارد. عباس‌زاده افزود: جشنواره نمایش‌واره‌های ظنز بومی در راستای احیای فرهنگ عامه و توجه خاص به این بخش از فرهنگ و هنر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به فراخوان جشنواره، اظهار کرد: به‌زرودی فراخوان شرکت در این جشنواره از طریق سایت انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی اعلام می‌شود. رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی گفت: نمایش‌واره‌ها توسط گروه‌های طنز و فعال خراسان جنوبی تولید و حداکثر زمان نمایش بین 15 تا 20 دقیقه خواهد بود.

عباس‌زاده افزود: این جشنواره با کیفیت مطلوب به صورت استانی برگزار می‌شود و به عنوان طرح پیشنهادی به مرکز هنرهای نمایشی ایران ارسال تا به صورت منطقه‌ای و کشوری گسترش یابد. وی اظهار کرد: امید است که در سال‌های آینده شاهد رشد و توسعه برگزاری جشنواره‌های مختلف در خراسان جنوبی باشیم.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر