menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

ناصر فیض

ما در معرفی ماجرای سوریه کوتاهی کرده‌ایم

دویست و چهل و پنجمین برنامه «شب خاطره» حوزه هنری با حضور و خاطره گویی «زائران صلح سوریه» ۴ اردیبهشت ماه در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار شد. محسن مومنی شریف، مجتبی رحماندوست، علیرضا قزوه، حجت الاسلام زائری، بهروز افخمی، فرشته روح افزا، محمدحسین جعفریان، ناصر فیض، رضا امیرخانی، سلیم غفوری، محمدرضا شهیدی‌فر، فروز رجایی‌فر، محمد مرندی و روح الله رضوی در این مراسم حضور داشتند و خاطرات خود را از سفر به سوریه بازگو کردند.

ناصر فیض مدیر دفتر طنز حوزه هنری که از همراهان «کاروان صلح سوریه» بود در این مراسم با بیان این که ماجرای سوریه را برای مردم کشورمان بد توضیح داده ایم، عنوان کرد: ما روشن نکرده ایم که در سوریه چه خبر است. عده ای از طریق اخبار کشورمان چیزهایی می شنوند و بقیه هم خبرهای مسموم دیگران را می شنوند.

این فعال فرهنگی ادامه داد: بعضی اوقات چیزهایی حق ماست و باید آن را درست مطرح کنیم، مانند کسی که پولی به کسی قرض داده ولی خجالت می کشد برود و به آن شخص بگوید قرضت را بده. اتفاقا آن شخصی که در پرداخت قرضش دیر و کوتاهی کرده باید خجالت بکشد نه فرد طلبکار.

ناصر فیض

وی با خطاب قرار دادن روشنفکران جامعه گفت: از کسانی که تصور می کنند روشنفکر هستند باید بپرسم چرا اگر از سوریه و مردمش حمایت می کنیم باید یواش بگوییم. چرا این سوال برایتان پیش نمی آید که آمریکا در سوریه چه کار می کند. ما نقاط مشترک زیادی با سوریه داریم، آمریکایی ها چه نقطه مشترکی با سوریه دارند و در رسانه هایشان فریاد می زنند که به معرضان کمک می کنند؟

فیض ادامه داد: آمریکایی ها در عراق و افغانستان چه کار دارند؟ آیا جزء این است که منافعشان در این کشورها است. چرا به ما حق نمی دهند ما هم منافعی در دنیا داشته باشیم و برای منافعمان که همان آرمانهایمان است قدم برداریم. سوریه منافع ملی و اعتقادی ما است و در دوره ای به بهای این که در کل جهان عرب تنها بماند به ما کمک کرده است.

این شاعر گفت: ما در معرفی ماجرای سوریه کوتاهی کرده‌ایم. متاسفانه به گونه ای شده که ما رویمان نمی شود بگوییم به سوریه کمک می کنیم و در آنجا ممکن است شهید هم بدهیم. الان با صدای بلند باید در رسانه ها بگوییم که ما به سوریه کمک می کنیم. دیگر مخفی کردن این مسئله معنی ندارد، کسانی که عناد نداشته باشند به خوبی می فهمند و درک می کنند که این جنگ طلبی نیست و حق و باطل در برابر هم قرار گرفته اند.

خالق «نزدیک ته خیار» اظهار کرد: من معتقدم اتفاقا کسانی را که با این سیاست مشکل دارند و آرمانهای ما را بر نمی تابند باید ببریم سوریه را ببینند . کسانی را که مشکل ندارند نباید ببریم، بلکه آنها که مردد اند و به کمک رسانی ما به سوریه اعتراض می کنند ببریم سوریه را ببینند تا تردیدهایشان برطرف شود.

تسنیم

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر