menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

فراخوان دهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاریهای اصفهان

دبیر دهمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های الکترونیک استان اصفهان گفت: دهمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های الکترونیک استان اصفهان در مرداد ماه ۹۶ همزمان با روز خبرنگار برگزار خواهد شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزای فارس از اصفهان، سید محمد قلمکاریان شامگاه پنجشنبه در آیین رونمایی از پوستر دهمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های الکترونیک استان اصفهان اظهار کرد: جشنواره مطبوعات باید جایگاه ویژه‌ای در عرصه جامعه داشته باشد به همین دلیل امسال خانه مطبوعات استان اصفهان با همکاری، مشارکت و حمایت دستگا‌ها و نهادهای تخصصی و صنفی رسانه‌ای، دهمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های الکترونیک استان اصفهان را با شعار رسانه یعنی مردم در مرداد ماه ۱۳۹۶ همزمان با روز خبرنگار برگزار خواهد کرد.

وی افزود: ۹ دوره از جشنواره مطبوعات و رسانه‌های الکترونیک استان اصفهان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد و دهمین دوره از این جشنواره به خانه مطبوعات استان اصفهان واگذار شد؛ دبیرخانه این جشنواره از تمامی روزنامه‌نگاران، خبرنگاران، نویسندگان و عکاسان شاغل در مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی دعوت می‌کند تا آثار برتر خود را جهت شرکت در این رقابت رسانه‌ای به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

دبیر دهمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های الکترونیک استان اصفهان گفت: این جشواره در بخش‌های مقاله، سرمقاله و یادداشت، عکس خبری(تک عکس و گزارش تصویری)، خبر، گزارش(خبری-تحقیقی)، مصاحبه، تیتر، طراحی و صفحه آرایی، طنز مکتوب(نظم و نثر) و کاریکاتور (طنز تصویری) برگزار می‌شود.

* پذیرش آثار منتشر شده در یک سال اخیر

وی خاطرنشان کرد: بخش ویژه(جنبی) این جشنواره شامل موضوعات قرآن و عترت، ترویج فرهنگ نماز در خانواده‌ها، گفتمان‌سازی(فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی با موضوعات ترویج استفاده از کالا و خدمات ساخت کشور-مدیریت و اصلاح الگوی مصرف)، شهر خلاق، آسیب اجتماعی، اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، مدیریت مصرف آب شرب و بهداشت، اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال و شهردار موفق است.

قلمکاریان عنوان داشت: روزنامه‌نگاران شاغل و آزاد استان اصفهان که در مطبوعات غیرسراسری(منطقه‌ای، استانی یا محلی) نمایندگی نشریات سراسری یا خبرگزاری‌ها و همچنین پایگاه‌های خبری استان فعالیت می‌کنند، می‌توانند در جشنواره شرکت کنند؛ آثاری در جشنواره شرکت داده می‌شود که در فاصله زمانی اول فروردین ۹۵ لغایت اول فروردین ۹۶ در یکی از نشریات سراسری ، نشریات استانی، خبرگزاری‌ها و پایگاه خبری استان و دارای مجوز منتشر شده باشد.

* دریافت آثار در ۲ بخش حرفه‌ای و جنبی

وی ادامه داد: آثار در ۲ بخش اصلی(حرفه‌ای) و ویژه(جنبی) مورد پذیرش است، آثار ارسالی در بخش اصلی در قالب‌های مطبوعاتی بررسی می‌شود و آثار بخش ویژه یا جنبی در قالب‌های گزارش، یادداشت و مقاله، عکس، طنز و کاریکاتور و با همراهی نمایندگان حامی داوری خواهد شد؛ در هر بخش از یک اثر تقدیر می‌شود و جوایز این بخش نیز با حضور حامی آن اهدا می‌شود.

دبیر دهمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های الکترونیک استان اصفهان بیان داشت: هر متقاضی می‌تواند در هر ۲ محور جشنواره شرکت کند بنابراین متقاضیان بخش حرفه‌ای می‌توانند حداکثر در ۲ بخش اصلی و در هر بخش ، حداکثر با ۲ اثر در جشنواره شرکت کنند در صورت ارسال آثار بیشتر، دبیرخانه جشنواره آثار دریافتی را به صورت تصادفی انتخاب و بقیه را حذف خواهد کرد.

* خانه مطبوعات استان اصفهان مسؤول برگزاری جشنواره مطبوعات

وی اذعان کرد: آثار جشنواره صرفاً از طریق سایت جشنواره استان به آدرس isfahan.pressfestival.ir، تحویل می‌شود بنابراین متقاضیان باید آثار خود را در سایت ثبت کنند؛ دبیرخانه از پذیرش آثار به صورت دستی، عدم ثبت آن‌ها در سامانه و فاقد شفافیت معذور است؛ چنانچه شرکت‌کنندگان در هر بخش( پس از کنترل اولیه دبیرخانه) کمتر از ۱۰ نفر باشند، آثار رسیده در رشته مرتبط ادغام شده و یا رشته مزبور از جشنواره حذف خواهد شد.

قلمکاریان یادآور شد: دبیرخانه جشنواره حداکثر یک هفته پس از پایان مهلت ارسال آثار، تعداد اثر رسیده بر حسب رشته‌ها را اطلاع‌رسانی می‌کند؛ مسؤولیت برگزاری جشنواره به عهده خانه مطبوعات استان اصفهان و با پشتیبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان است.

* اهدای جوایز به ۳ اثر برگزیده برای هر رشته

وی اضافه کرد: در بخش اصلی برای هر رشته ۳ اثر برگزیده و جایز دریافت خواهد داشت بنابراین در محور ویژه(جنبی) در هر قالب ذکر شده از موضوعات جنبی یک رتبه معرفی خواهد شد؛ در هر مرحله از برگزیده شدن در صورت مشترک بودن رتبه برای ۲ نفر جایزه بین ۲ نفر تقسیم خواهد شد.

دبیر دهمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های الکترونیک استان اصفهان تأکید کرد: به برگزیدگان جشنواره تندیس و لوح جشنواره و هدایای نفیسی اهدا خواهد شد؛ هر نفر می‌تواند ۲ اثر به این جشنواره ارسال کند که جوایز جشنواره برای هر رشته ۳ اثر برگزیده و در هر قالب از موضوعات جنبی یک رتبه معرفی خواهد شد.

* مهلت ثبت نام از ۲۵ خرداد لغایت ۱۵ تیرماه

وی متذکر شد: داوران جشنواره از بین اساتید و روزنامه‌نگاران برجسته کشوری انتخاب خواهد شد و داوران بخش جنبی نیز از بین اساتید و صاحب‌نظران تخصصی با سایر داوران همکاری خواهند داشت.

قلمکاریان در پایان اظهار داشت: مهلت ثبت نام آثار در سامانه دهمین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های الکترونیک استان اصفهان از ۲۵ خرداد لغایت ۱۵ تیرماه ۹۶، بررسی و داوری آثار از ۱۵ لغایت ۳۰ تیرماه ۹۶ و معرفی آثار برگزیده جشنواره همراه با برگزاری جشن اختتامیه در مرداد ماه ۹۶ خواهد بود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر