menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

آتش سوزی آتش نشانی

طنز : گفتگوي گرم و صميمي با آتش!

زهرا درّي :

به گزارش خبرگزاري چي چي نيوز، در روز هاي گذشته طبق معمول چند صد هکتار از جنگل هاي کشور طعمه حريق شدند و متأسفانه به تلي از خاکستر تبديل شدند. اين سناريو همه ساله در فصول گرم سال باعث نابودي بخش زيادي از عرصه هاي جنگلي کشور مي شود. در همين رابطه خبرنگار ما گفتگوي کوتاهي با جناب آتش انجام داده اند که نکات قابل تاملي در آن نهفته است.

*با سلام لطفاً خودتان را معرفي بفرمائيد.
ــ چاکر شما آتيش… در ضمن يک کم عقب تر واستا يک وقت پره شلوارت گُر نگيره!

*لطفاً بفرماييد اينجا کجاست و چه اتفاقي افتاده است؟
ــ اينجا ظاهراً جنگل هاي انبوهه. ما هم با بچه ها داشتيم واسه يه خانواده مسافر آب جوش مي آورديم و ذغال واسه کباب ناهار آماده مي کرديم که چند تا از بچه ها جو گير شدن و گُر گرفتن… بقيه ماجرا رو هم خودتون مي بينين. بقيه ملت هم که از حتماً از تيليوزيون ديدن.

*بله متأسفانه. جسارتاً مي توانم بپرسم اين جوگير شدن و گُر گرفتن دوستان شما تا کي ادامه دارد؟
ــ آقايي که شما باشي، راستياتش من خودم با اين جور جنگولک بازي و آتيش سوزي هاي کوچيک حال نمي کنم. آتيش لااقل بايد يک ماه دوام داشته باشه و عين جنگل هاي روغني برگ استراليا بسوزه تا جيگر آدم حال بياد! ولي چکار کنيم که امکانات نيست و مجبوريم به همين مقياس کوچيک و چند روزه بسنده کنيم!

*چه کار کنيم که دامنه جنگولک بازي شما بيشتر از اين ادامه پيدا نکند؟
ــ اولندش مادر نزائيده کسي بخواد جلوي تفريح و سرگرمي مارو بگيره. در ثاني شما اگه خيلي دلت واسه جنگلا مي سوزه چهار تا نهالستان به نهالستان هاي کشور اضافه کنين و جلوي قطع بي رويه درختا ، ساخت و ساز در عرصه هاي جنگلي و … بگيرين تا ما هم اين وسط چيزي کاسب بشيم. سوماً کجاي دنيا با بطري آب معدني و نوشابه خانواده و بيل آتيش خاموش مي کنند!؟ والله قباحت داره با اين همه ستاره! ببخشيد اين مربوط به تماشاگران پرسپوليس بود! آخه يه هلي کوپتري، چهار تا آب فشان هيدروليکي، چهار تا سنسور آتش سوزي، چهار نفر نيروي دوره ديده… بالاخره خاموش کردن ما هم آداب و مراتبي دارد! يه مقدار کلاس بدين به قضيه…

*به نظر شما ايراد اصلي کار کجاست و چرا توان مقابله با آتش سوزي در جنگل را نداريم؟
ــ اولاً من که ايرادي نمي بينم.
آتش سوزي در جنگل هم بخشي از حوادث غير مترقبه است و آتش سوزي بدون خسارت معني ندارد. اما حالا که خيلي اصرار مي کني اجازه بده روشنت کنم.

*به دليل افزايش دود ناشي از آتش سوزي امکان ادامه مصاحبه ميسر نشد!
ــ کجا در ميري؟…….. واستا روشنت کنم!
منبع : روزنامه اطلاعات – 26 آبان 94

chatنظرات شما

۲ دیدگاه

  1. رحمتی:

    سلام گزارشای شب شعر طنز شکرخندو بذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر