menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

عزت الله الوندی

سوژه‌ یابی در داستان نوجوان با حضور الوندی

خانه ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری استان همدان به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان کارگاه «سوژه‌یابی در داستان نوجوان» را با حضور عزت‌الله الوندی برگزار کرد. به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان همدان، در این نشست که با حضور چشم‌گیر کودک‌‌نویسان و علاقمندان استان و در سالن شماره2 سینما قدس همدان برگزار شد، عزت‌الله الوندی درباره سوژه‌های کمتر کارشده برای نوجوانان نظیر مرگ، سفر، نقص جسمی، عشق و… صحبت کرد.

عزت الله الوندی

وی گفت: موضوعاتی مثل سفر همیشه برای نوجوانان جذاب و قابل تامل است و یک نویسنده توانا میتواند با همراه کردن مخاطب و شرح سفرهای خیالی، مخاطب را تا پایان داستان دنبال خود بکشاند. دبیر دفتر ادبیات کودک و نوجوانان حوزه هنری افزود: سوژه‌ای نظیر مرگ را نیز می‌توان به صورت هنرمندانه برای نوجوانان روایت کرد تا با تلخی‌ها و واقعیات زندگی آشنا شوند.

در ادامه این نشست همچنین مباحثی چون طنز در داستان نوجوان، مهارت‌های یک نویسنده در ارائه آثار آیینی و دینی برای نوجوانان، اهمیت ارتباط نویسنده با فضای ذهنی و فکری و درک شرایط این گروه سنی مطرح و از کمبود کتاب‌های مناسب کودکان و نوجوانان انتقاد شد. در ادامه نیز برخی کودک‌نویسان استان همدان همچون سیدمهرداد موسویان، شهلا شهبازی حسابی، مونا اسکندری، مریم زرنشان، عباس منتظری شاد، مه‌سیما سهرابی، اعظم خراسانی و… برخی آثار خود را ارائه کردند. گروه همسرایان حوزه هنری استان نیز دومین اجرای عمومی خود را در این نشست ارائه کرد.

گفتنی است، واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان همدان کارگاه «سوژه‌یابی در داستان نوجوان» را با حضور عزت‌ا… الوندی، نويسنده برجسته كودك و نوجوان و مولف آثاري چون «ديو كوچولو و بچه آدم، «مثل هميشه، اي كاش»، «بچه ها دلم برايتان تنگ مي شود»، «اسمت چيه ؟ تربچه» و… برگزار کرد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر