menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

سه کله پوک

سه کله پوک

گروه نمایشی سه کله پوک را «تد هلی» (ted healy) یکی از تهیه‌کنندگان و بازیگران نمایش‌های وودویل با عنوان «تد هلی و مردان جنوبی‌اش» در سال ۱۹۲۵به راه انداخت.

اعضای گروه

اعضای گروه ابتدا «مو هووارد» برادرش «شمپ هووارد» و «لری فاین» بودند اما در طول سال‌ها فعالیت این گروه در عرصه‌ی تئاتر، سینما و تلویزیون بازیگران دیگری از جمله «کورلی هووارد»، «جو بِسِر» و «جو دِ ریتا» به جای شمپ هووارد به بازی پرداختند.
اولین فیلم سینمایی‌ گروه سه کله پوک در سال ۱۹۳۰ و با همکاری کمپانی فاکس فیلم و در هالیوود با عنوان «سوپ آجیل» ساخته شد.

با آن که فیلم به موفقیت چندانی دست نیافت اما علاقه‌ی مدیر کمپانی فاکس به این سه هنرمند باعث شد تا با آن‌ها قرادادی اختصاصی منعقد کند، اما این موضوع موجب خشم «تد هلی» به عنوان موسس و مدیر گروه شد.

در پایان با فسخ قراردادِ برادران هووارد و لری فاین با کمپانی فاکس، هلی توانست بار دیگر با گروهش به فعالیت هنری ادامه دهد.
تدهلی به عنوانِ موسس گروه تنها در آثار اولیه،‌ سه کله پوک را همراهی کرد که از نکات جالب توجه در مورد این دوره این است که تا زمان حضور هلی در گروه هیچ گاه این شراکت با نام سه کله پوک شناخته نشد.

«تد اوکودا»، مورخ سینمای کمدی با تقبیح محافل سینمایی به دلیل نادیده انگاشتن بدون دلیل نقش گروه سه کله پوک در بررسی تاریخ کمدی،روش و هنر آن‌ها را در طنز حائز امتیازات فراوانی می‌داند.

او در توصیف کمدی منحصر به فرد این گروه کم‌تر شناخته شده می‌گوید:

«آن‌ها دارای سبک بسیار خوبی در کمدی بودند. نه به اندازه‌ی چاپلین و هری لنگدون به صورت عمیق احساسی بودند و نه هرگز به اندازه‌ی باستر کیتون شوخ‌طبعی‌شان لطیف بود.

آن‌ها نظم کافی برای طولانی کردن موقعیت‌های کمیک نداشتند و اغلب برای رسیدن به شوخی های متعدد‌شان ساختار روایی فیلم‌های‌شان را فدا می‌کردند.

با تمام ژانر‌های سینما اعم از حماسی و ملودرام و وسترن شوخی کردند و بهتر از هر کمدین دیگری این کار را انجام دادند.

با این که نوآوران بزرگی نبودند اما با این حال اگر سلیقه‌ی عمومی را معیار قرار دهیم آن‌ها را باید سلطان کمدی بدانیم.»

کمدی کلاسیک – سه کله پوک_۱۶ دی ۱۳۹۷

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر