menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

اکبر اکسیر

«من هارا شورا هارا» جدیدترین اشعار طنز «پدر شعر فرانو» رونمایی شد

کتاب شعر طنز ترکی «من هارا شورا هارا» جدیدترین مجموعه شعر طنز «اکبر اکسیر» -پدر شعر فرانوی ایران- با حضور جمعی از شاعران و علاقه مندان به شعر و ادبیات در آستارا رونمایی شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار مهر، آیین رونمایی از کتاب شعر طنز ترکی «من هارا شورا هارا (من کجا شورا کجا)» نوشته «اکبر اکسیر» شاعر و طنز پرداز آستارایی و گیلانی دوشنبه شب در محل سالن سینما دریای شهرستان مرزی آستارا با حضور شماری از شاعران، دوستداران شعر ترکی، هنرمندان، مسئولان محلی و علاقه مندان به شعر و ادبیات برگزار شد.

شعر، رساترین گویش برای رساندن یک پیام

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا در این مراسم با بیان اینکه نگارش و انتشار کتاب های شعر در قالب های مختلف از ضروریات است و اداره فرهنگ و ارشاد نیز از انتشار آن حمایت می کند اظهار کرد: شعر، رساترین گویش برای رساندن یک پیام است و پیامی که از طریق شعر به مخاطب منتقل می شود بیشترین تاثیر گذاری و ماندگاری را در بین مردم دارد.

ابوطالب جوان، کتاب های شعر را محصولاتی ارزشمند و یار خلوت انسان ها دانست و با تاکید بر حفظ زبان و پاسداری از فرهنگ و گویش محلی گفت: حمایت از فرهنگ، شعر و ادبیات می تواند سدی در مقابل تهدیدات ناهنجاری های اجتماعی باشد.

وی افزود: به همت مسئولان، شاعران و هنرمندان منطقه شاهد تغییرات ارزشمندی در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان مرزی آستارا هستیم.

خرید کتاب های اکبر اکسیر از دیجی کالا

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا چاپ و معرفی کتاب شاعران و نویسندگان محلی در مراسم رونمایی کتاب را نشانگر تولید فکر و اندیشه در سطح این شهرستان مرزی و فرهنگ دوست کشور عنوان و اظهار کرد: «اکبر اکسیر» پدر شعر فرانوی ایران است و مجموعه کتاب شعر طنز ترکی «من هارا شورا هارا» در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه به چاپ رسیده است.

۱۰۰ صفحه اشعار طنز ترکی و فارسی

جوان با بیان اینکه در این مجموعه طنز ۱۰۰ صفحه ای اشعار طنز ترکی و فارسی «اکبر اکسیر» در ۱۲ قطعه و شعرهایی که اغلب آن ها از دهه ۶۰ در میان مردم از استقبال خوبی برخوردار بوده، گردآوری شده است، افزود: مردم مرزنشین شهرستان آستارا به وجود شاعرانی همچون اکسیر که گنجینه های شعر و ادبیات استان گیلان هستند، افتخار می کنند.

در ادامه این مراسم، «اکبر اکسیر» شاعر طنز پرداز آستارایی چند قطعه از اشعار طنز سروده خود را قرائت کرد که با استقبال حاضرین و دوستداران شعر و ادبیات مواجه شد. اجرای موسیقی محلی و شعر گویی چند نفر از شاعران آستارا از دیگر برنامه های این مراسم بود.

اکبر اکسیر متولد ۱۳۳۲ در شهرستان آستارا و دبیر بازنشسته ادبیات فارسی است. تاکنون از اکسیر به ترتیب مجموعه شعرهای «در سوگ سپیداران»، «بفرمایید بنشینید صندلی عزیز»، «زنبورهای عسل دیابت گرفته اند»، «پسته لال سکوت دندان شکن»، «ملخ های حاصلخیز»، «مالاریا»، «ما کو تا اونا شیم» و «من هارا شورا هارا» به چاپ رسیده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر