menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

شعرهای گاوی

اشعار گاوی دو شاعر منتشر شد

اکبر اکسیر گزیده‌ای از اشعار خود با موضوع گاو را به همراه اشعاری با همین مضمون از ابوالقاسم تقوایی، در قالب کتاب «شعرهای گاوی» منتشر کرد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار مهر، نشر نیماژ به تازگی دفتر شعری را با عنوان «شعرهای گاوی» سروده مشترک اکبر اکسیر و ابوالقاسم تقوایی روانه بازار کتاب کرده که شامل اشعاری از این دو شاعر است که در استفاده از عبارت گاو با یکدیگر مشترک هستند.

اکبر اکسیر درباره این کتاب به خبرنگار مهر گفت: آقای تقوایی اشعاری را با وجه تسمیه مشترک گاو سروده بودند و از من خواستند که من نیز اشعاری از خودم را که با همین موضوع سروده شده از میان اشعارم جدا کرده و به ایشان بدهم تا در قالب دفتری منتشر شود.

شعرهای گاوی

وی افزود: این مجموعه ۱۷ قطعه شعر من را از میان تمامی اشعارم در بر دارد که تمامی آنها با موضوع گاو سروده شده‌اند و البته اشاره‌ای به نادانی و نافهمی انسان معاصر دارند. خودم هم حس کردم که چون این اشعار قبلا در قالب دفتر شعرهای من منتشر شده است، انصاف نیست که دوباره با نامی مستقل منتشرش کنم.

اکسیر با اشاره به کتاب «شعرهای گاوی» تصریح کرد: این کتاب طرحی تازه دارد و شعرهایش تنها در یک زمینه با هم مشترک هستند. تمامی این اشعار دارای طنزی مرموز هستند و کوتاه و ساده و البته دارای هسته و پوسته متفاوتی هستند. با وجود اینکه اشعار این کتاب در یک مساله یعنی نافهمی انسان معاصر مشترک هستند اما از نظر ساختار، پرداخت و مهندسی بیان، به چشم مخاطب متفاوت می‌آید. من خودم بر این باورم که شعر خوب هر جا باشد و هر که سروده باشدش همیشه خواندنی است.

این شاعر در بخش دیگری از این مصاحبه به آماده انتشار شدن گزیده اشعار خود توسط نشر مروارید هم اشاره کرد و گفت: ناشر محترم گزیده‌ای از تمامی اشعار من را در قالب مجموعه گزیده شعرهایش آماده انتشار کرده اما هنوز مجوز انتشار آن صادر نشده است. این کتاب که امیدوارم به نمایشگاه کتاب برسد، می‌تواند مرجع خوبی برای بررسی اشعار من در گذر زمان باشد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر