menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

برگزیدگان اولین جشنواره استانی داستان کوتاه طنز شهرزاد داراب

سهرابی معاونت مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در خصوص تاثیر طنز نویسی در جامعه گفت :تقویت آرامش روحی افراد و نشاط اجتماعی می تواند از مهمترین برکات طنز باشد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، آیین پایانی اولین جشنواره استانی داستان کوتاه طنز شهرزاد با حضور مسئولین محلی و جمعی از اصحاب فرهنگ و ادب و هنر همراه با میهمانانی از شهرستانهای مختلف استان فارس در محل تالار فرهنگ وهنر شهرستان داراب برگزار شد.

سهرابی معاونت مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان جشنواره،بر ضرورت برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه های مختلف ادبی وهنری تاکید کرد و گفت:برنامه ریزی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی فارس در سال آینده ایجاد و تقویت کارگاههای آموزشی در مناطق و شهرهای مختلف استان می باشد.

وی برگزاری این گونه جشنواره ها را فرصت مغتنمی بمنظور تبادل افکار و اندیشه های ارزشمند ادیبان و هنرمندان دانست و گفت:با توجه به توانمندیهای ادبی موجود در شهرستان داراب و استقبال کم نظیر ادیبان در این جشنواره،در سال آینده تلاش می کنیم تا این جشنواره را به صورت منطقه ای برگزار کنیم. سهرابی در خصوص تاثیر طنز نویسی در جامعه گفت :تقویت آرامش روحی افراد و نشاط اجتماعی می تواند از مهمترین برکات طنز باشد.

جشنواره‌ي داستان كوتاه طنز شهرزاد داراب

هادی بصیری رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان داراب در این مراسم اهداف برگزاری جشنواره را شناسایی و رشد و شکوفایی استعدادهای بالقوه افراد،همدلی،تعامل بیشتر بین اصحاب فرهنگ و ادب استان و نیز تبادل تجارب و بهره گیری از اندیشه های تابناک اساتید برجسته استانی برشمرد. وی در مورد اهمیت و ضرورت پرداختن به موضوع طنز گفت:در ادبیات داستانی،طنز از اثرگذاری و پیچیدگی زیادی برخوردار بوده که می تواند پاسخگوی معظلات اجتماعی باشد.

او افزود:طنز در آن جا آغاز می شود که رعایت حقوق دیگران نشود و آزادی توام با مسئولیت مورد تعهدی قرار گیرد،بی بند و باری و هرج ومرج به عنوان آزادی تبلیغ شود و نظام جامعه در مسیر طبیعی خود مورد تهدید قرار گیرد. بصیری در مورد مراحل و تعداد آثار دریافتی توسط دبیرخانه جشنواره گفت:دبیرخانه این جشنواره از ابتدای مهرماه سال جاری کار خود را با تهیه و ارسال فراخوان و پوستر آغاز و همزمان کمیته های مختلف برگزاری جشنواره تشکیل گردید و در پایان مهلت تحویل دادن آثار،تعداد 118 اثر از سراسر استان فارس دریافت شد.که پس از بررسی توسط داوران مرحله اول و نهایی افراد برگزیده مشخص گردید.

وی درپایان از حمایت ها و مساعدتهای اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی –فرمانداری شهرستان،اداره میراث فرهنگی و همکاری اعضای هیات داوران مرحله نهایی(محمداکبرپور،ابوتراب خسروی)و مرحله مقدماتی:(حسین مقدس،محمد علی سیستانی،امین فدایی،امین چوبین)و نیز ستاد برگزاری جشنواره و خصوصاً دبیر جشنواره حسین مقدس قدردانی نمود و خواستار برگزاری این جشنواره بصورت کشوری به میزبانی شهرستان داراب شد. دکتر احمدی نماینده مردم در شهرستانهای دار اب و زرین دشت نیزدر این مراسم گفت:در حقیقت طنز اعتراضی است به نارسایی ها ،نابسامانی ها و بی رسمی ها که در یک جامعه وجود دارد.

وی در اهمیت طنز گفت:حتی شاعران و نویسندگان بزرگ آنجا که صراحت گفتار مصلحت اندیشی می شود رو به طنز آورده و در انتقال پیام به طنز پناه می برند. او در ضمن تقدیر و تشکر از دست اند کاران جشنواره گفت در صورت برگزاری این جشنواره بصورت منطقه ای،آماده همکاری و مساعدت لازم می باشم. در این مراسم همچنین عبدالرضا قاسمپور فرماندار شهرستان داراب این شهرستان را سرشار از استعدادها و توانمندیهای ادبی و هنری دانست و پیشنهاد کرد که جشنواره تجلیل از مفاخر ادبی استانی این شهرستان برگزار گردد.

وی گفت :هدف طنز تزکیه و تهذیب و اصلاح و به تکامل رساندن اجتماع است و طنز به گفته بزرگان مطلبی است که در آن شرارت و حماقت سانسور شده باشد. در ادامه جلسه حسین مقدس دبیر جشنواره در خصوص اهمیت و نقش طنز در جامعه مطالبی بیان کرد و قاسم شکری از شیراز به عنوان مقام اول و الهه دهقان پیشه از شیراز به عنوان مقام دوم و سیروس جها نشاهی از ممسنی به عنوان مقام سوم جشنواره انتخاب و جوایز نفیسی دریافت کردند.

همچنین علی پاینده جهرمی از شیراز و علیرضا اسدپور از کازرون و سارا شجاعی از نی ریز به عنوان نفرات شایسته تقدیر معرفی شدن و از نویسندگان طنز نویس شهرستان به لحاظ شرکت در جشنواره قدردانی شد. پخش کلیپی از کتابهای تالیف شده توسط نویسندگان دارابی ،اجرای میان پرده طنز،قرائت بخش هایی از داستانهای برگزیده جشنواره،اجرای موسیقی محلی،ایراد سخنرانی توسط احمد اکبرپور از جمله برنامه های دیگر مراسم اختتامیه این جشنواره استانی بود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر