menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

بازدید مدیر کل مدیریت بحران یزد از کارگاه مشترک کاریکاتوریستهای یزد و اصفهان

مدیر کل مدیریت بحران استان یزد با بیان این‌که زبان هنر بهترین شیوه برای آشنایی مردم با خطرات و بحران‌ها است، گفت: هنرمندان باید استعداد خود را در حوزه مدیریت بحران نمایان سازند و با توان بیشتری در این عرصه فعالیت کنند .

به گزارش شیرین طنز، به نقل از ایسنا، «هادی هادی‌نسب» در جریان بازدید از کارگاه مشترک کاریکاتور هنرمندان یزد و اصفهان که در حوزه هنری یزد برگزار شد، این کارگاه را از برنامه‌های جنبی اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه «امید» عنوان کرد و آگاهی بخشی، آموزش، افزایش امید و ارتقای تاب آوری جامعه در مواقع بحرانی و اضطراری را از اهداف برگزاری آن دانست .

وی به اثرگذاری و ماندگاری آثار هنری به ویژه کاریکاتور و عکس در اذهان عمومی اشاره کرد و افزود: گاهی یک اثر هنری مانند کاریکاتور، عکس، پوستر، نقاشی یا فیلم می‌تواند پیام مورد نظر را خیلی بهتر و سریع‌تر به مخاطبان انتقال دهد و اثر ماندگارتری در ذهن آن‌ها داشته باشد که امیدواریم با برگزاری این کارگاه با همکاری حوزه هنری گام مؤثری در این زمینه برداشته باشیم .

دبیر نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه امید، زبان هنر را بهترین شیوه برای بیان موضوعات مختلف دانست و بیان کرد: تاکنون با توجه به جستجویی که ما انجام داده‌ایم و اطلاع داریم، جشنواره خاصی با موضوع بحران نه تنها در ایران بلکه در دنیا هم وجود نداشته و این برای اولین بار است که جشنواره فیلم کوتاه امید با این موضوع به میزبانی شهرجهانی یزد برگزار می‌شود .

این مقام مسئول، وظیفه هنرمندان در آگاهی بخشی به مردم در مواقع بحرانی را مهم عنوان کرد و گفت: هنرمندان باید استعداد خود را در این عرصه هم نمایان سازند و با توان بیشتری در این زمینه کار کنند تا با آگاهی مردم تلفات جانی در بحران‌ها به حداقل برسد .

مدیرکل مدیریت بحران استان در خصوص همکاری و تعامل هنرمندان با این ستاد اظهار کرد: در این زمینه خود هنرمندان باید پیشگام باشند و طرح‌ها، ایده‌ها و برنامه‌های پیشنهادی را ارائه کنند، ما نیز قطعا از طرح‌های مؤثر و مناسب استقبال خواهیم کرد که نمونه آن جشنواره فیلم امید است .

هادی‌نسب بر لزوم هوشیاری و آمادگی مردم در مقابله با بحران‌های مختلف‌ به ویژه زلزله تأکید و خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم آگاهی بخشی جامعه در خصوص بحران و حوادث، امیدواریم این جشنواره هر سال برگزار شود.

وی گفت: هر چه در این زمینه تلاش کنیم باز هم کم است؛ باید شیوه مدیریت بحران و مخاطرات را به مردم آموزش دهیم تا بدانند چگونه در مواقع بحرانی عمل کنند و جانشان را نجات دهند .

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به ارسال ۶۹۴ فیلم از هنرمندان سراسر کشور در چهار بخش داستانی، مستند، تولیدات آموزشی و تلویزیونی و بخش تولیدات غیرحرفه‌ای مردمی به جشنواره امید تصریح کرد: آثار منتخب ۱۸ آذرماه معرفی و داوری آثار نیز همزمان با برگزاری جشنواره در روزهای سوم و چهارم دی‌ انجام شده و مراسم اختتامیه نیز پنجم دی‌ماه همزمان با روز ملی ایمنی در برابر زلزله و سالروز زمین لرزه بم برگزار می‌شود.

هادی‌نسب مهمترین بحران فعلی استان یزد را خشکسالی عنوان کرد و با اشاره به وقوع سالانه هزار و ۳۰۰ زمین لرزه زیر چهار ریشتر در استان افزود: تهدید و مخاطرات همیشه وجود دارد اما باید مدیریت شود. باید با آگاه‌سازی مردم با روش‌های مختلف از جمله با زبان هنر، همیشه برای مقابله با بحران‌ها آماده باشیم .

وی با بیان این‌که کاریکاتورهای خلق شده در این کارگاه در زمان برگزاری جشنواره فیلم امید به تماشا گذاشته خواهد شد،‌گفت: تلاش می‌کنیم زمینه فروش آثار به نفع زلزله زدگان غرب کشور نیز فراهم شود .

انتهای پیام

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر