menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

عباس احمدی

احمدی : استبداد گذشته باعث شده تا طنز ما مهجور واقع شود

مدیر دفتر طنز حوزه هنری قم معتقد است ؛طنز نویسی مقوله ای نیست که تنها و تنها با دانش پیش رود بلکه استعداد که جزو لزومات طنز نویس است هم باید در درون فرد پرورش یابد تا موفق شود.

به گزارش شیرین طنز، عباس احمدی طنزپرداز و مدیر دفتر طنز حوزه هنری قم در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی مرکز محافل و جشنواره های حوزه هنری امر آموزش را در حوزه طنز تنها بخشی از مسیر پیشرفت دانست و گفت: یک طنز نویس تا وقتی ننویسد و با بینشی متفاوت تر از مردم به شرایط جامعه خود ننگرد نمی تواند موفق شود. طنز نویسی مقوله ای نیست که تنها و تنها با دانش پیش رود بلکه استعداد که جزو لزومات طنز نویس است هم باید در درون فرد پرورش یابد تا موفق شود.

وی توجه به ازدیاد برنامه های طنز را در کشور یکی از درخواست های فعالان این حوزه بر شمارد و خاطر نشان کرد: بسیار از افرادی که در سطح حرفه ای فعالیت می کنند از درون برنامه هایی مثل در حلقه رندان، دگر خند ، قمپز و … برخاسته اند و اگر این برنامه ها را در سایر شهرستان ها داشته باشیم می توان امیدوار بود که شاهد درخشش طنز نویسان بیشتری هستیم.

عباس احمدی ۱

وی ادامه داد: در شهر قم که از نظر جمعیتی شهر نسبتاً کوچکی است در حدود ۵۰ نفر در این زمینه فعالیت می کنند و بخش اعظمی از شناسایی این افراد را مدیون برگزاری برنامه هایی هستیم که برگزار می شود حال اگر در سایر استان ها هم شاهد روشن شدن چراغ برنامه های طنزباشیم می توان امیدوار بود که سرمایه های بسیاری را به جامعه طنزمان معرفی کنیم.

مدیر دفتر طنز حوزه هنری با بیان اینکه آستانه تحمل مردم و مسئولان در شنیدن مطالب طنز پایین آمده است، اظهار داشت: یکی از دلایل پایین آمدن آستانه تحمل مردم و مسئولان در شنیدن مطالب طنز ریشه در گذشته دارد. استبدادی که در گذشته وجود داشته است باعث شده تا طنز ما مهجور واقع شود و این روند تاکنون هم ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: نشریات طنز در مقایسه با سایر نشریات ادبی از حاشیه امنیت کمتری برخوردار هستند و بسیاری از آن ها بعد از انتشار چند شماره تعطیل می شوند. جو حاکم بر این فضا باعث می شود تا کسی که در این حوزه کار می کند به صورت جدی وقت خود را صرف نکند و در کنار کارهای دیگر به طنز نویسی هم بپردازد.

احمدی توجه به بحث پژوهش که بنیادی ترین مسئله در حوزه طنز به حساب می‌آید را بیش از پیش جدی خواند و گفت: پژوهش در هر رشته ای رکن اساسی و اول آن رشته به شمار می آید در طنز هم می تواند این مهم برای طنزپردازان فعال این رشته راهگشا باشد و آن ها را در نشان دادن مسیر درست راهنمایی کند. حال که در جشنواره طنز سوره سعی شده تا بخشی را به این موضوع اختصاص دهند باید سعی کرد تا در انتخاب کارها نهایت دقت را کرد چون که این کارها زیربنای کار طنز به شمار می روند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر