menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

اسماعیل حیدری

جای خالی طنزپرداز مراغه ای در میان مردم

اسماعیل حیدری طنزپردازی که با طنزهای شیرین و آوازهای گرم خود خنده بر روی لبان مردم می آورد و غصه و غم را از دل آنان می زدود، دو روز قبل از دنیا رفت تا جای خالی وی در میان مردم به چشم بخورد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از ایرنا، بچه که بودم و از جلوی مغازه های فروش محصولات فرهنگی عبور می کردم، انبوهی از مردم را مشاهده می کردم که جلوی این مغازه ها ایستاده و به طنزها و جوک های اسماعیل حیدری گوش می کردند و ریسه می رفتند.
از همان کودکی با شنیدن جوک ها و طنزهای این هنرمند در محافل عمومی با این هنرمند طنزپرداز آشنا شدیم و عمری با دیدن فیلم های وی که توام با آواز خوانی ترانه های ماندگار خوانندگان معروف و شوخی های خنده دار بود، خندیدیم و غم و غصه را ساعاتی از دل خود بیرون کردیم.
جوک ها و طنزهای آمیخته به رگه هایی از هجو مرحوم حیدری برای همه اقشار از کوچک و بزرگ، دلچسب و خنده دار بود و لحن گفتار این هنرمند همواره مردم را به خنده وامی داشت.
زمانی که واژه استندآپ کمدی در کشور ما جا نیفتاده بود، اسماعیل حیدری عملا در زمینه طنز و استندآپ فعالیت می کرد، مهارت خاصی در این هنر داشت و به محافل مردمی گرمی و شادی به ارمغان می آورد.
آوازه این هنرمند مشهور آذربایجانی که بیشتر جوک ها و طنزهایش به زبان ترکی بود، علاوه بر شهرهای مختلف کشورمان در کشورهای همجوار از جمله جمهوری آذربایجان نیز پیچیده بود.
دو روز قبل که خبر درگذشت این هنرمند آذربایجانی در شبکه های مجازی پیچید، اقشار مختلف مردم با خانواده این هنرمند ابراز همدردی کردند و فضای مجازی در کسری از ساعت با عکس ها و فیلم های اسماعیل حیدری پر شد.
در بیشتر پست ها یا صفحات کاربران فضای مجازی در همدردی با خانواده مرحوم حیدری، بیت معروف منظومه ‘حیدربابایا سلام’ استاد شهریار با مضمون ‘ حیدربابا دنیا یالان دنیادی سلیماندان نوح دان قالان دونیادی’ (حیدربابا دنیا، دنیای فانی است دنیا میراث نوح و سلیمانی است) بازنشر شد.
جای این هنرمند طنزپرداز مراغه ای که به زبان عامیانه و مردم پسند طنز می گفت، اکنون در بین مردم خالی است و آذری زبانان کشورمان با مرور خاطرات خود از استندآپ های خنده دار آن مرحوم، یادش را گرامی می دارند.
اکنون مردمی که عمری با جوک ها و طنزهای این هنرمند خندیده اند وی را برای آرامش ابدی به دیار باقی همراهی خواهند کرد.
طبق وصیت مرحوم اسماعیل حیدری، پیکر وی امروز سه شنبه با حضور مردم قدرشناس و علاقه مند این هنرمند در زادگاهش مراغه تشییع و به خاک سپرده شود.
در ذکر اهمیت کار مرحوم حیدری در دهه هایی که نمایش های طنز در کشورمان هنوز رونق امروز را نیافته بود، همین بس که مجله آمریکایی معروف ‘رولینگ استون’ وی را یکی از ۱۰ کمدین برتر جهان معرفی کرده بود.
اسماعیل حیدری متولد سال ۱۳۲۸ شهرستان مراغه یکشنبه در سن ۶۸ سالگی در کرج دارفانی را وداع گفت.
وی شنبه این هفته از مراغه به کرج می رود و بر اثر افت قند خون به اورژانس کرج مراجعه می‌کند ولی تلاش نیم ساعته تیم پزشکی اورژانس برای احیای وی نتیجه نداد.
حیدری در سال های اخیر به دلیل بیماری دیابت و گرفتگی عروق، پاهای خود از زانو به پایین را از دست داده بود.
گزارش از: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: عزیزی راد
۸۰۲۳/۵۱۸
انتهای پیام /*

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر