menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کتاب راهنمای خرابکاری

راهنمای خرابکاری عادله خلیفی در باغ کتاب رونمایی می‌شود

مجموعه رمان «راهنمای خرابکاری» نوشته عادله خلیفی ، پنجشنبه یکم اسفند رونمایی می‌شود.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری مهر، از ساعت ۱۶ تا ۱۸ روز پنجشنبه یکم اسفند ۱۳۹۸ در فروشگاه کتاب کودک و نوجوان (دنیای ماه پیشونی) مجموعه باغ کتاب از مجموعه رمان «راهنمای خرابکاری» نوشته عادله خلیفی رونمایی می‌شود.

مجموعه‌ی سه جلدی «راهنمای خرابکاری» به شهر، قانون‌های شهری و مفهوم شهروندی می‌پردازد. این مجموعه رمان تصویری تلاش می‌کند با زبانی طنز ، نگاهی انتقادی، خلق شخصیت‌هایی خرابکار و موقعیت‌هایی متفاوت و هیجان‌انگیز، اهمیت رعایت قانون و حقوق شهروندی را نشان دهد.

این رمان‌ها برای آموزش مفاهیم شهری، راهی متفاوت را انتخاب کرده‌اند. برای همین در نگاه اول، خرابکاری و زشتی رفتار شخصیت‌های داستان به چشم خواننده می‌آید و با شوخ طبعی، خواننده کودک و نوجوان را به سوی خود می‌کشانند اما در پایان کتاب، خواننده می‌بیند که سرانجام رعایت نکردن قانون‌ها و شلختگی و بی‌نظمی و خرابکاری، درهم ریختگی و شکست است و شهر بی‌معنا می‌شود بدون نظم و قانون.

همراه کردن کودکان با شهر

این مجموعه رمان‌، تلاشی است برای آشنا و همراه کردن کودکان با شهر و قانون‌های شهری و مفهوم شهروندی. نگاه طنز این داستان‌ها، خواندن‌شان را شیرین می‌کند و خلق شخصیت‌ها و موقعیت‌های متفاوت، دل‌زدگی پیام‌های مستقیم را از میان می‌برد.

انتشارات خانه ادبیات ، مجموعه رمان سه جلدی «راهنمای خرابکاری» را در سال ۱۳۹۸ با شمارگان هزار نسخه به نویسندگی عادله خلیفی و تصویرگری محمد باباکوهی اشرفی منتشر کرده است.

به قلم عادله خلیفی نویسنده پرکار کودک و نوجوان که علاوه بر نوشتن برای بچه‌ها، رمان و داستان بزرگسال هم می‌نویسد، تاکنون کتاب‌هایی چون «اتوبوس» نشر الیما، «از کجا معلوم» نشر چکه، «وقتی خال‌خالی و راه راه زبانشان به‌هم گره خورد» انتشارات علمی و فرهنگی، «این ردپای عجیب» انتشارات علمی و فرهنگی، «این‌جا صدای گرگ‌ها بلندتر است» انتشارات کتاب کوله پشتی ، «قولولی» انتشارات فنی ایران، «ماهیگیر زبل» انتشارات خانه ادبیات، مجموعه سه جلدی «قورتش بده» انتشارات هوپا، «سرزمین بوق» انتشارات مدرسه و … منتشر شده است.

محمد آسیابانی

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر