menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

گفتگو با دبیر جشنواره استانی تئاتر طنز دفاع مقدس پاتک

دبیر جشنواره استانی تئاتر طنز دفاع مقدس گفت: اگر باور کنیم که می‌توانیم دوران دفاع مقدس را به زبان امروزی به نسل جدید منتقل کنیم قطعاً نیاز به نوآوری و امتیازات خاصی دارد که ادبیات طنز دفاع مقدس می‌تواند به‌ خوبی از عهده این کار برآید.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری فارس از فلاورجان، علی فتحیان در نشست خبری جشنواره استانی تئاتر طنز دفاع مقدس اظهار کرد: با توجه به برگزاری کنگره ملی ۱۴۰۰ شهید خط‌شکن فلاورجان و در راستای برگزاری این کنگره برنامه‌های مختلفی پیش‌بینی‌شده است که برنامه طنز دفاع مقدس با عنوان «پاتک» به‌ پیشنهاد بسیج هنرمندان در قالب جشنواره برگزار خواهد شد.

وی افزود: بنا بر تأکیدات رهبر معظم انقلاب که اندیشه دفاع مقدس اندیشه‌ای گران‌بهاست و باید به نسل امروز انتقال یابد و از تمامی زاویه‌ها و دیدگاه‌های مختلف به دوران حماسه و دفاع بپردازیم؛ طنز دفاع مقدس نیز یکی از راه‌های انتقال مفاهیم و ارزش‌های دوران حماسه دفاع است چراکه در دوران دفاع مقدس نیز شاهد این بودیم که در بسیاری از موارد برای روحیه دادن به سربازان اسلام از هنرهای نمایشی دفاع مقدس استفاده می‌شد.

دبیر جشنواره استانی تئاتر طنز دفاع مقدس بیان کرد: انتقال مفاهیم با زبان نمایش طنز از مواردی است که به توفیق الهی توانسته موقعیت‌های خوبی ایجاد کند و با توجه به پتانسیل بسیار خوب هنرمندان شهرستان فلاورجان و استان اصفهان به‌ خوبی در اذهان عمومی اجرایی شده و به منصه ظهور برسد.

وی ادامه داد: قطعاً سختی کار در این فضا وجود دارد و مضاعف است که بتوان مفاهیم ارزشی را به زبانی دیگر انتقال داد و با روش‌های دیگر به‌ مراتب متفاوت بوده اما در دوران دفاع مقدس نیز مشاهده می‌کنیم که در عین ایثارگری‌های فراوان شیرینی و حلاوت بسیاری در رزمندگان آن دوران وجود داشته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان گفت: اگر دوران جنگ تحمیلی را از زاویه‌ای مناسب نگاه کنیم قطعاً به جذابیت‌ها و نشاط‌های اجتماعی آن دوران نیز پی خواهیم برد و اگر این مفاهیم را در دوران حماسه و دفاع بررسی کنیم خواهیم دید که دفاع مقدس فقط مباحث دفاعی در آن نیامده و لطافت خاصی حکم‌فرما است.

وی تصریح کرد: اگر باور کنیم که می‌توانیم دوران دفاع مقدس را به زبان امروزی به نسل جدید منتقل کنیم قطعاً نیاز به نوآوری و امتیازات خاصی دارد که ادبیات طنز دفاع مقدس می‌تواند به‌ خوبی از عهده این کار برآید.

فتحیان گفت: هزینه‌های مالی بسیاری توسط متولیان فرهنگ و هنر شهرستان فلاورجان انجام می‌شود که مشارکت به‌ خصوص ادارات فرهنگی و شهرداری‌ها را می‌توان در آن زمینه نام برد.

وی افزود: هزینه‌های کنگره ملی نیز تحت ستاد کنگره ملی شهدای فلاورجان برنامه‌ریزی‌شده که از کارهای موازی جلوگیری کرده تا بتوانیم در عین برگزاری کنگره ملی شهدای خط‌شکن فلاورجان، مفاهیم دفاع مقدس را انتقال دهیم و در این زمینه باید از همکاری اداره کل ارشاد اسلامی استان اصفهان تشکر و قدردانی کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان در پایان خاطرنشان کرد: یکی از خلأهای موجود در شهرستان فلاورجان مجموعه فرهنگی است که در همین زمینه باعث به تعویق افتادن کنگره ملی شهدای خط‌شکن فلاورجان شد و امید است با برنامه‌ریزی انجام‌گرفته و افتتاح این مرکز توسط نهادهای ذی‌ربط و مشارکت گسترده آنان در نیمه دوم سال ۹۷ شاهد برگزاری کنگره ملی شهدای خط‌شکن فلاورجان باشیم.

به گزارش فارس، در پایان از پوستر نخستین جشنواره طنز دفاع مقدس استان اصفهان رونمایی شد.

انتهای پیام/

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر