menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

دگر خند dِgَr khَnd

گزارش هفتاد و هفتمین نشست «دگرخند»

77اُمین نشست دگرخند برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از دفتر طنز حوزه هنری، هفتاد و هفتمین نشست «دگرخند» با موضوع «فنون نگارش طنز در ادبیات نمایشی» و با حضور دکتر سعید کشان فلاح و فرزین پورمحبی ساعت 17 روز دوشنبه 24 آذرماه 1393 در سالن آفرینشهای ادبی حوزه هنری برگزار شد.
در این برنامه دکتر سعید کشان فلاح و فرزین پور محبی (نویسنده ی کتاب «فنون نگارش طنز در ادبیات نمایشی») درباره ی فنون نگارش طنز در ادبیات نمایشی از منظر فرم و محتوا به تبادل نظر پرداختند و کتاب «فنون نگارش طنز در ادیبات نمایشی» نقد و بررسی شد. «فنون نگارش طنز در ادبیات نمایشی» نام کتابی است که به قلم فرزین پورمحبی نوشته شده است. و عنوان فرعی این کتاب «15 وضعیت کمیک برای طرح داستان طنز (فرم) و 23 ویژگی اصلی ماهیت طنز‌ (محتوا)» است.

فنون نگارش طنز در ادبیات نمایشی فرزین پور محبی

در ابتدای نشست فرزین پور محبی توضیحاتی را درباره کتاب «فنون نگارش طنز در ادبیات نمایشی» ارائه کرد. پس از آن دکتر کشان فلاح درباره کتاب گفت: «این مجموعه اثر ارزشمندی است اما در مواردی تکلیف مخاطب را روشن نکرده است. از طنز فاخر می گوید اما دقیقا مشخص نشده است که منظور از طنز فاخر چیست؟ بیشتر مثالهایی که در این کتاب آمده است سینمایی است و با توجه به عنوان کتاب که از ادبیات نمایشی می گوید شایسته تر این است که مثالهای بیشتر از نمایش زده شود.در بخشهایی مثل فرم توضیحات زیادی ارائه شده است و در بخشهایی چون زبان و دیالوگ نویسنده سرعت گرفته و کمتر درباره آن نوشته است که بهتر به نظر می رسد در چاپ های آتی کتاب به این نکات توجه شود.»
در ادامه دگرخند 77اُم دکتر رحمت امینی به جمع حاضران پیوست و درباره کتاب به نکاتی اشاره کرد. دکتر امینی در نشست پیشین دگرخند از تاریخچه کمدی و طنز در نمایشنامه سخن گفته بود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر