menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

افتتاحیه نمایشگاه کاریکاتور «خویشتنِ خویش را کنیم آباد»

گزارش افتتاحیه نمایشگاه کاریکاتور «خویشتنِ خویش را کنیم آباد»

در افتتاحیه نمایشگاه کاریکاتور «خویشتنِ خویش را کنیم آباد» مطرح شد: خویشتن ما از ابعاد وجودی ما جداست.

خانه کاریکاتور حوزه هنری استان اصفهان نمایشگاه آثار کاریکاتور، گرافیک، تصویرسازی و طنز «خویشتنِ خویش را کنیم آباد» را در گالری خانه هنرمندان اصفهان افتتاح کرد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، خانه کاریکاتور حوزه هنری استان اصفهان با همکاری موسسه سلامت روان طوبی و سازمان بهزیستی اصفهان نمایشگاه آثار کاریکاتور، گرافیک، تصویرسازی و طنز «خویشتنِ خویش را کنیم آباد» را در گالری خانه هنرمندان اصفهان افتتاح کرد.

در این افتتاحیه پیام پورفلاح مدیر خانه کاریکاتور اصفهان درباره روند شکل‌گیری و تولید آثار این نمایشگاه توضیح داد و سپس نمازی (مدرس کارگاه‌های نمایشگاه) در تشریح محتوای آثار این نمایشگاه گفت: موضوعی در همه این آثار مشترک است و آن «خویشتن» است.

ما باید حواسمان به «خودمان» باشد.

خویشتن ما جدای از ابعاد وجودی ماست، ابعاد وجودی ما از ماست ولی خود ما نیست.

وی پس از پاسخ‌گویی به سوالات و ابهاماتی که مخاطبین درباره آثار ارائه شده داشتند، گفت: «خود» قابل فهم است ولی قابل توصیف نیست. هر چه از سن ما می‌گذرد احساسات ما تغییر کرده، ولی هنوز «خود» سرجایش هست. خود را می‌فهمیم ولی نمی‌توان توصیفش کرد.

خویشتن در واقع موضوعی شخصی است و هرکس درکی از «خود» دارد، که هیچ‌کس آن درک را از «خود» شما ندارد.

وی ادامه داد: می‌توان «خود» را از افکار و دیگر وجود ابعاد خود شناخت و به آن اشراف پیدا کرد. هر یک از آثار نمایشگاه یک وجه از «خود» را نشان داده است و شما می‌توانید از بین آن‌ها تیپ شخصیتی و شکل روانی خود را ببینید.

هر وقت توانستیم خودمان را جدای از نقش‌های اجتماعی ببینیم و پیدا کنیم، آغاز یافتن «خود» است. همه موجودات، «خود» دارند ولی همه نمی‌توانند ناظر حقیقت خود باشند. ولی انسان امکان اینکه حقیقت «خود» را تشخیص دهد دارد.

چون انسان می‌تواند ناظر بر بقیه باشد و آگاهی پیدا کند، پس می‌تواند خودش را بشناسد و به خودش اشراف داشته باشد و آگاهی به معرفت تبدیل می‌شود و خودتان را به خودتان بشناسید و نه به آثارتان.

گفتنی است، نمایشگاه «خویشتن خویش را کنیم آباد» شنبه ۱۸ خردادماه در گالری خانه هنرمندان افتتاح و تا ۳۱ خردادماه برای بازدید عموم دایر است.

انتهای پیام/

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر