menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

یوسفعلی میرشکاک

کارگاه تخصصی اسرار و ابزار طنزپردازی برگزار می‌شود

کارگاه تخصصی اسرار و ابزار طنزپردازی برگزار می‌شود.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی دفتر طنز حوزه هنری، کارگاه تخصصی اسرار و ابزار طنزپردازی با حضور استاد یوسفعلی میرشکاک، یکشنبه ۵ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ ساعت ۱۷ در سالن آفرینشهای ادبی حوزه هنری برگزار خواهد شد.

استاد میرشکاک در این کارگاه آموزشی به موضوعات مختلف و متنوعی در حوزه طنز و شگردهای آن می‌پردازد. در بخش‌های مختلف این کارگاه از فصاحت، بلاغت و آرایه‌های ادبی و شگرد‌های شوخ طبعی در آثار طنزپردازان گفته می‌شود و همچنین ظرافت‌ها، شگردها و جلوه‌های طنز در غزل‌های حافظ و آثار دیگر بزرگان ادب فارسی بررسی می‌شود.

پایان بخش کارگاه اسرار و ابزار طنزپردازی نقد و بررسی اشعار و آثار طنز حاضران در جلسه است.

بسیاری از علاقمندان به ادبیات و طنزنویسی، خواهان فراگیری رموز و ظرافت‌های طنز و شوخ طبعی هستند، مراجع و منابع معتبر برای فراگیری این فن محدود و معدود است. دفتر طنز با بهره‌گیری از استادان مجرب در دوره‌های مختلف اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی طنز کرده است و در حال حاضر کارگاه اسرار و ابزار طنزپردازی با حضور استاد یوسفعلی میرشکاک یکشنبه‌ها ساعت ۱۷ در حوزه هنری برگزار می‌شود.

حضور در این کارگاه برای تمامی علاقه‌مندان به طنز و ادبیات آزاد و رایگان است.

یوسفعلی میرشکاک کیست؟

به گزارش شیرین طنز، به نقل از ویکی پدیا، یوسفعلی میرشکاک (زادهٔ ۱۳۳۸ در شوش دانیال و ایل ساکی) شاعر، نویسنده، طنزپرداز است. او در دومین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر در بخش امام و انقلاب برگزیده شده است.

میرشکاک در طول سی سال اخیر در زمینه‌های گوناگونی فعال بوده‌است؛ از سرودن شعر و نگارش نقدهای ادبی تا نوشته‌های طنز و مقالات سیاسی و مذهبی و عرفانی. همکاری و همراهی او با سید مرتضی آوینی قابل توجه است. از سال ۱۳۵۸ به‌طور جدی شاعر شده‌است.

وی بیش از همه، متأثر از شاعرانی چون مهرداد اوستا، مهدی اخوان ثالث، منوچهر آتشی، محمدعلی معلم دامغانی و بیدل دهلوی بوده‌است.

فیلم شعرخوانی یوسفعلی میرشکاک در محضر رهبر انقلاب را در ادامه ببینید :
chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر