menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

شعر طنز کارمند

کارمند یا کاربند، مساله این است!

کارمند چیست؟ کارمند به کسی میگویند که از صبح تا شب باید بدود و حتی شاید وقت خواب هم باید حساب و کتاب بکند که چطور بخوابد که ارزانتر برایش تمام شود؛ کارمند موتورِ محرکِ کشور است، هیچ وقت هم آه ندارد که باناله سودا کند، کارمند در سه نوع عرضه میشود: ۱٫ کارمند مرد ۲٫ کارمند زن، ۳٫ کارمند تفکیک شده.

ˈآبتین تیدره چیˈ طنزنویس روزنامه ˈابتکارˈ در ادامه این مطلب می نویسد: از این سه نوع، کارمندِ مرد بیچاره تر است؛ چون نصف عمرش را باید به بهانه های مختلف کادو بخرد و اگر خدایی ناکرده در تقویم جایی برای کارمند مرد پیدا شد، از دار دنیا یک جفت جوراب نصیبش میشود و اگر خیلی دوستش داشته باشند شاید یک لباس زیر هم به جوراب اضافه شود. تاکنون هیچ یک از محققان نتوانسته اند موجودی بیچاره تر از کارمند مرد پیدا کنند.

این کارمندان قابلیت های دیگری نیز دارند. مثلا وقتی بخواهیم غیرت دینی مان را اثبات کنیم آنها را تفکیک جنسیتی می کنیم تا نشان دهیم که ”مرد باس غیرت داشته باشه”. خلاصه کارمندان چه از نوع زن و چه مرد و حتی از نوع تفکیک شده خیلی کارها می توانند انجام بدهند. مثلا هرجا سخن از اعتبار است و می خواهند وام و اعتباری بدهند، فقط دو کارمند محترم را قبول دارند، اما وقتی خودِ کارمند وام گیرنده باشد، دیگر خودش را قبول ندارند. این کارمندان معمولا چندشغله هستند؛ البته نوع شغل هایشان بستگی به طبقاتی دارد که در آن زندگی میکنند. مثلا اگر یک بالا طبقه ای باشد میتواند عضو هیات مدیره بانک یا باشگاه یا مشاور یا سخنگو و خیلی جاهای دیگر باشد. اما اگر جزوِ طبقه متوسط، که همان نزدیکی های خط فقر است، باشد، شلغم هم نیست چه برسد به دوشغله؛ نهایتا صبح ها کارمند است و بعدازظهرها هم شغلی دیگر دارد. به این نوع کارمند، کاربند نیز میگویند.

برای کارمندان یک ماه به سه دوره تقسیم میشود: دوره اول که همان اول برج است که حقوق آخر ماه را داده اند. در این دوره کارمند دنبال پرداخت اقساط است، عیال گرامی فقط عجیجم عجیجم میکند، بچه ها هم برای بابایی جیک جیک میکنند، زندگی بروفق مراد است و این دوره جزء شیرین ترین دوره های زندگیست. دوره دوم وسط ماه است. کارمند دارد به آخر خط میرسد و همچنان در حالِ حساب و کتاب برای باقیمانده روزهای ماه است.

در این روزها همسرِ محترم ظرف ها را به هم میکوبد و به صورت دائم از شهره و زندگیش میگوید که سگشان را به مهدسگ ۵۰۰هزارتومانی می برد. ممکن است بچه ها هم حوصله اش را نداشته باشند و دم به دقیقه خاطرات شهریه دانشگاه آزاد، نوبت آرایشگاه، خرید و….. را برایش زنده می کنند.

این دوره، دوره سخت وطاقت فرساییست. خدا به خیر بگذارند. دوره آخر، دوره ای است که کارمند دیگر پولی در بساط ندارد.بالاترین آمار طلاق مربوط به همین دوره است. بچه ها هم معمولا در این دوره گرفتار دوستان ناباب و به خودی خود افسرده می شوند (البته باز هیچکدام از منابعِ معتبرِ خبری این مساله را تایید نکرده اند). در این روزها کارمند برای رسیدن به منزل مجبور است از کلی کوچه و پس کوچه بگذرد، تا مبادا از جلوی مغازه اصغر آقا رد شود. یکی از کارهای اصغر آقا یادآوری آخر برج است. و بعد از آن زندگی دوباره شیرین میشود.

حالا از همه این مسائل که بگذریم جا دارد روز کارمند را تبریک بگوییم. اگر می بینید یک روز بعد از آن واقعه ناگوار تبریک می گوییم، به این خاطر است که باید تحقیقاتمان را در زمینه موجودی به نام کارمند تکمیل می کردیم.

ایرنا

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر