menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

پنجمین کتاب مصور طنز گوزن بزودی منتشر می شود

‘ گوزن’ پس از مدتها چشم انتظاری گیلانیان تابستان بار دیگر به هم زبانهایش سر خواهد زد.
پنجمین کتاب از مجموعه کتابهای مصور گیلکی گوزن نوشته داریوش رمضانی به گفته نویسنده و طراح این کتابها تابستان امسال به بازار نشر می آید.
این هنرمند خوش ذوق گیلانی در حال حاضر در کانادا بعنوان گرافیست مشغول به کار است و همچنین روی کتابهای داستان مصور به زبان فرانسه و انگلیسی نیز کار می کند.

به گزارش شیرین طنز، داریوش رمضانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا در مورد کتاب جدیدش گفت : این پنجمین کتاب از مجموعه گوزن و همچون کتابهای قبلی به زبان گیلکی است.
وی اظهار داشت :موضوع اصلی این قسمت تا اندازه زیادی زیست محیطی است و در محلی غیر از رشت اتفاق می افتد. دوست عزیزی از رشت برایم داستان جذابی فرستاد که داستان این قسمت بر پایه داستان این دوست گرامی است و در طراحی نیز از کمک یکی از دوستان استفاده کردم .
رمضانی در مورد تاخیر گوزن توضیح داد : امسال چون مشغول ادامه تحصیل در رشته گرافیک بودم نتوانستم مثل سالهای گذشته کتاب را قبل از عید برسانم و تمام تلاشم را می کنم تا اوایل تابستان چاپ بشود.

وی افزود : در مورد گوزن خیلی سخت گیرم و خیلی سخت حاضر می شوم نظراتی که مطابق میلم نیست را در کتاب اعمال کنم.
به گزارش ایرنا ، گوزن عنوان مجموعه ای از کتاب های طنز مصور گیلکی خلق شده توسط هنرمند خوش ذوق کشورمان داریوش رمضانی است. چهار کتابی که تاکنون از این مجموعه چاپ شده ( گوزن در رشت) ، ( بازگشت اسی کولکاپیس ) ، ( نجات خاخورزا رایان) و ( گوزن اویر می شود) است .

مجموعه کتابهای مصور گوزن به همت حوزه هنری و حمایت های آن به چاپ رسیده است. این داستانهای مصور به زبان طناز گیلکی است و در آن به موضوعات انسانی ، لزوم حفظ سلامت زیست بوم ، میراث فرهنگی ، نکوداشت بزرگان ، پاس داشت زبان مادری ، کتاب و کتابخوانی توجه شده است.
گوزن در این مدت توانسته به خوبی جای خود را در دل گیلانیان باز کند و با زبان مادری و طنز ارزشمند دغدغه های خود را با هم زبانهایش در میان بگذارد و نتیجه بگیرد.
امید که این گونه اقدامات موثر بعنوان الگو مورد مداقه قرار گیرد و با سرمایه گذاری مناسب زمینه ساز فرهنگسازی در جامعه به ویژه برای کودکان و نوجوانان شود.
انتهای پیام /

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر