menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

نمایشگاه سومین جشنواره حقوق بشر آمریکایی

نمایشگاه کاریکاتور سومین جشنواره حقوق بشر آمریکایی در سنندج افتتاح شد

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: زبان کارتون و کاریکاتور به عنوان بین‌المللی‌ترین زبان بیان واقعیت جنایت‌های آمریکا است.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، امین مرادی در آیین افتتاح نمایشگاه کارتون، کاریکاتور و تصویر‌سازی سومین جشنواره حقوق بشر آمریکایی در محل گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج با اشاره به جنایت های دولتمردان آمریکا در طول تاریخ شکل‌گیری این کشور علیه ملت‌های مختلف، اظهار کرد: آمریکا بزرگترین کشور ناقض حقوق بشر در جهان است و کشوری با این خصوصیات نمی‌تواند، داعیه حمایت از حقوق بشر را داشته باشد.

وی با تأکید بر مطالعه تاریخ جهان که توسط مورخین جهانی نگارشته شده است افزود: موارد بیشماری از جنایت علیه بشریت توسط آمریکایی‌ها وجود دارد که در صورت تشکیل دادگاهی صالح بسیاری از دولتمردان این کشور باید به سزای اعمالشان برسند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: این جنایات بعضاً به صورت مستقیم و یا نیابتی و با تشکیل گروه‌های جنایت کار همچون داعش و یا حمایت از حاکمان فاسد و کودک‌کش که همچون برده در اختیار خود گرفته‌اند صورت می‌گیرد.

وی به اتفاقات پیرامون کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: با بررسی حوادث این روزهای فلسطین، جنگ یمن، تشکیل گروه داعش به اذعان وزیر امورخارجه وقت آمریکا، جنگ سوریه و عراق، حوادث لیبی، نیجریه و غیره رد و نشان مستقیم دخالت آمریکا با فروش تسلیحات جنگی که بزرگترین کشور فروش سلاح جهان هم است، وجود دارد.

مرادی زبان هنر را مهم‌ترین و تأثیرگذارترین زبان بیان این جنایات دانست و تصریح کرد: در عصر سرپوش گذاشتن بر تمامی این جنایت‌ها توسط مجامع مدعی دفاع از حقوق بشر این هنرمندان هستند که با تعهد به افشای آن می‌پردازند.

وی هنر کارتون و کاریکاتور را به عنوان یک زبان بین‌المللی عنوان کرد و گفت: در این نمایشگاه تعداد ۶۵ تابلو برتر سومین جشنواره بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی که توسط حوزه هنری استان البرز برگزار می شود و در قالب آثار کاریکاتور، تصویرسازی و کارتون با نگاه تیز بین این هنرمندان از سراسر جهان جنایت‌های آمریکا علیه بشریت برای ثبت در تاریخ به تصویر در آمده است.

گفتنی است، این نمایشگاه؛ از ۲۷ آبان تا ۳ آذرماه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر آماده بازدید علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر