menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کامبیز درم بخش

نشست طنز «قندستان» به یاد کاریکاتوریست پیشکسوت برگزار می‌شود

مراسم یادبود کامبیز درمبخش (قندستان) فردا دوشنبه ۲۴ آبان با حضور شعرا و طنزپردازان در منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد برگزار می شود.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری مهر، نخستین نشست ادبی «قندستان» با اجرای رضا رفیع و حضور طنزپردازان کشور فردا دوشنبه ۲۴ آبان برای یادبود طنزپرداز و کاریکاتوریست فقید کامبیز درم‌بخش در خانه شعر و ادبیات منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد برگزار می‌شود.

در این‌نشست مهدی استاداحمد، فرامرز ریحان‌صفت، سعید طلایی و امید مهدی‌نژاد حضور پیدا کرده و به شعرخوانی می‌پردازند. همچنین جواد علیزاده، سید مسعود شجاعی‌طباطبایی، بهرام عظیمی و جمال رحمتی نیز سخنرانی و خاطره‌گویی می‌کنند.

این‌برنامه فردا دوشنبه ۲۴ آبان از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در همایشگاه جلال آل احمد خانه شعر و ادبیات منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد برگزار می‌شود.

نگاهی به آثار کامبیز درم بخش

 

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبر آنلاین، احمد عربانی در مراسم تشییع کامبیز درم بخش گفت: «این طفل شیرازی که تا آخرین لحظه حیاتش نوجوانی ۱۸ ساله ماند، عاشقی بود خستگی‌ناپذیر و جوهر قلم خودنویس او هیچ‌گاه تمام نمی‌شد. گاهی دور و گاهی نزدیک با لبخندی پرسشگر به شکار ایده‌ها می‌رفت.

شاید بهتر است بگویم که ایده‌ها به دنبال او بودند؛ درست مانند حافظ. گاهی از اندام ناسازگار روزگار می‌نالید اما هرگز ترش‌رویی نمی‌کرد. او با فخرفروشی رابطه خوبی نداشت و به هنرهای تجسمی آبروی ویژه‌ای داد. او بود که هنر کاریکاتور را به ایران شناساند و با جوایزی که دریافت کرد، باعث شد تا دروازه موزه‌های مهم جهان به روی آثارش گشوده شوند و نام ایران در میان بزرگان هنر کاریکاتور ثبت شود.

او در سال ۱۳۸۲ مانند پرنده‌ای که به آشیانه‌اش برگشته، به کار در مجله «گل‌آقا» پرداخت و به زودی بال و پرش گسترده‌تر شد. نزدیک بود دشمنانی دوست‌نما استاد را به ورطه خطرناکی بیندازند اما کیومرث صابری دوباره استاد را نجات داد. درم‌بخش ممنوعیت را برنمی‌تافت و کارهایش را به جز عرضه در نمایش‌های مختلف در قالب کتاب‌های دیدنی به دست چاپ سپرد و آثارش را جاودانه ساخت به طوری که همه، حتی کودکان از آنان استفاده کردند.»

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر