menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

لزوم استفاده از نقاط قوت آثار طنز كشورها

یك شاعر طنزپرداز معتقد است باید در این مسیر ریشه هایمان را حفظ كنیم و اعتقاداتی كه داشته ایم را همچنان به روز نگه داریم.

به گزارش شیرین طنز، صابر قدیمی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری درباره نقش هنر در فرهنگ سازی و مقابله با نفوذ فرهنگ های بیگانه در جامعه، اظهار كرد: هر هنری اگر به طور متعالی و ساختمند انجام شود و انسجام در نحوه تعریفش داشته باشد، می تواند در فرهنگ مخاطبانش تاثیرگذار باشد و خطرات و آسیب های فرهنگ های بیگانه را مرتفع كند.
وی با تاكید بر این كه باید تهدیدهای رسانه های بیگانه بر علیه فرهنگ و سبك زندگی مردم را تبدیل به فرصت كرد، گفت: باید بتوانیم نقاط ضعف رسانه ها و آثار هنری و ادبی كشورمان را به قوت تبدیل كنیم تا در برابر هجمه تبلیغاتی و فرهنگی غرب آسیب نبینیم.
قدیمی ادامه داد: اگر طنز بر اساس مطالعه و خلاقیت هنرمند شكل بگیرد، می تواند تاثیرگذار باشد و البته همان طور كه در دین اسلام نیز آمده است كه “علم را بیاموزید، حتی اگر در چین باشد” ما نیز باید نقاط قوت آثار طنز كشورهای دیگر را ببینیم و برای استفاده و پیشبرد اهدافمان از این نقاط قوت استفاده كنیم و در واقع می توانیم از نمونه های موفق كشورهای دیگر الهام بگیریم.

صابر قدیمی

این شاعر طنزپرداز با بیان این كه فرهنگ یك مملكت را خرده فرهنگ هایش تشكیل می دهند، عنوان كرد: باورهای اصیل مردم كشورمان دچار تغییر نشده، اما تغییراتی در نحوه زندگی مردم حاصل شده است و به سمت مدرن شدن حركت می كنیم. البته باید بتوانیم در این مسیر ریشه هایمان را حفظ كنیم و اعتقاداتی كه داشته ایم را همچنان به روز نگه داریم.
وی خاطرنشان كرد: متاسفانه استرس در زندگی های ما خیلی زیاد شده است و نگاه جدی باعث شده است آمار بسیاری از بیماری ها و سرطان ها بالا برود. پیشنهاد می كنم مردم، دنیا را خیلی جدی نگیرند. در زندگی روزمره می توان با یك لبخند خیلی از مسائل را حل كرد و از لبخند به عنوان ابزار كاهش فشار خون استفاده كنند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر