menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

ناصر فیض

فیض : خدا ما را از شر آثار بد طنز در امان بدارد

رئیس دفتر طنز هنری با مثبت ارزیابی کردن برگزاری محفل طنز قمپز گفت: طنز امروز دچار آفت است و امیدواریم خداوند ما را از شر آثار بد طنز در امان بدارد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری فارس از قم،‌ ناصر فیض رئیس قمی دفتر طنز حوزه هنری طی گفت‌وگویی به بیان نقطه نظرات خود در خصوص وضعیت طنز کشور، کارکردهای طنز در جامعه و آفت‌های طنز پرداخت.

وی همچنین با اشاره به برگزاری محفل طنز قمپز در قم، این محفل را اقدامی ارزنده در راستای گرد هم آوردن طنز‌پردازان و آثار ایشان دانست.

ناصر فیض1

فارس: طنز امروز را چه آفت‌هایی تهدید می‌کند؟

طنز امروز کلاً آفت است. اگر با حافظ، سعدی و مولانا و حتی عبید مقایسه شود. تعداد جلسات بی در و پیکر طنز و قرائت شعر از این آفت‌ها است. طنز پردازان یاد گرفته‌اند که فقط خنده مخاطب را از دست ندهند و این سبب نازل شدن سطح طنز مکتوب شده است.

فارس: اصولا طنز به چه درد می‌خورد؟

طنز قرار است کژی‌ها را راست کند، اگر راست شد فبهاالمراد! اگر هم نه دست کم وقت‌مان را خوش کرده ‌است، ولی بدون تردید اگر طنز پرداز چپ نزند، راست می‌شوند کژی‌ها و درست می‌شوند ناهنجاری‌ها… .

فارس: و آرزوی این سال‌هایتان؟

خدا ما را از شر آثار بد طنز در امان بدارد، خدا ریشه‌ی داعش را از بیخ بکند خیلی آرزوی مزخرفی شد، ریشه همان بیخ است. پاسخ به این سئوال را تا کار بیخ پیدا نکرده همین جا تمام می‌کنم.

فارس: محفل طنز قم پز را چطور دیدید؟

الان واقعاً قم می‌تواند با این محفل‌، پز بدهد چرا که طنازان زیادی را یک‌جا گرد هم آورده. ظریفانی که هم ظریف‌اند و هم همه فن حریف. لطیف و عفیف است نگاه و زبان و ذهن شان. قم کلاً همه چیزش خوب است از خیابان صفائیه‌اش بگیر تا شهرک پردیسان و زاویه، زنبیل‌آباد، چاله کاظم، آلوچو، باغ پنبه، جوب شور، زمین‌هایی بکایی سابق، باجک و نیروگاه و… . از حاج حسین‌هایش که مپرس… بهر یک لقمه که آزار کَس‌اش در پی نیست…

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر