menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

بهمن عبدی

عبدی : کاریکاتوریست ها واقعا افراد نابغه و خیرخواه جامعه هستند

داور نهمین جشنواره کاریکاتور«روزی حلال» گفت: تمرین، نقد و نشر آثار و تداوم جشنواره می‌تواند در ارتقای وضعیت کیفی کاریکاتور و رفع نقاط ضعف در این حوزه مؤثر باشد.
به گزارش شیرین طنز، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، بهمن عبدی کاریکاتوریست برجسته کشوری و داور جشنواره «روزی حلال»، با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی، اظهار داشت: امیدوارم این جشنواره از جشنواره‌های پابرجا و ثابت‌قدم باشد.

وی با تاکید بر تقویت روحیه نقدپذیری در جامعه افزود: هنرمندان کاریکاتوریست واقعا افراد نابغه و خیرخواه جامعه هستند و نباید در مقابل آن‌ها حالت تدافعی گرفته و با آن‌ها برخورد کنیم.

عبدی اضافه کرد: ما همیشه یک خط قرمز دور خودمان می‌کشیم و خودمان را مستثنی می‌کنیم که راجع به ما کسی نه حرف بزند و نه کاریکاتور یا کارتون بکشد؛ در صورتی‌که با آمدن فضای مجازی و همه‌گیر شدن آن دیگر نمی‌شود حتی دروغ مصلحتی گفت و مردم را قانع کرد.

وی ادامه داد: یکی از مسائل و مشکلاتی که نه‌تنها در این جشنواره بلکه در بیشتر جشنواره‌ها وجود دارد این است که اصولا کارتونیست‌های ما اجازه ندارند که بدون ملاحظه‌ کار کنند؛ اگر هم بدون ملاحظه‌ کار کنند ممکن است سوژه‌ها یا آثار آن‌ها مغضوب واقع شود.

داور نهمین جشنواره سراسری کاریکاتور خراسان شمالی، تصریح کرد: منظور از بدون ملاحظه این است که بدون ملاحظه این‌ و آن؛ یعنی بدون سانسور، بی‌پروا بودن و آزادانه کار کردن، که این مشکل بیشتر جشنواره‌ها و جاهایی که قرار است کارتون چاپ بشود است و از نقاط ضعف جشنواره‌ها محسوب می‌شود.

عبدی با اشاره به موضوع جشنواره خاطرنشان کرد: این جشنواره موضوعی بسیار ارزشمند و قابل‌ توجه داشت و جزو معدود جشنواره‌هایی بود که بدون شعار، بدون موضوع شعاری و با توجه به موضوع روز انتخاب‌شده بود و از این نظر جا دارد قدردان باشیم که کم‌کم موضوعات جشنواره رویکرد کاربردی پیدا می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه لقمه حلال و حرام موضوعی است که از کودکی به ما آموخته‌اند، اگر به موضوع روزی حلال آزادانه و بدون ملاحظه پرداخته شود و مطبوعات و رسانه‌ها آزاد و رها با آن برخورد کنند می‌توانیم شاهد آثار بدیع غنی و پرباری در این زمینه باشیم.

عبدی در ادامه با ارزیابی وضعیت کیفی آثار ارائه‌ شده در جشنواره گفت: ما با توجه به دارا بودن هنرمندان کاریکاتوریست و کارتونیست بسیار بسیار برجسته از نظر کیفیت آثار هیچ‌گونه مشکلی نداریم و حتی اگر یک روزی این جشنواره بین‌المللی هم شد، به نظر من نه‌تنها کمبودی نداریم بلکه برتری‌هایی هم داریم؛ پس بنابراین از نظر کیفی آثار بسیار بسیار خوب و برجسته بودند.

انتهای پیام/

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر