menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

سه کتاب طنز گویا در یک فلش بوک عرضه شد

فلش بوک سه مجموعه طنز (کافه خنده، گچ پژ و آبنبات هل‌دار) در سی‌ویکمین نمایشگاه کتاب تهران در عرفه سوره مهر الکترونیک (سما) عرضه می‌شود.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، «فلش بوک» عنوان طرح جدید سوره مهر در بخش کتاب الکترونیک است که برای اولین بار در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال به مخاطبان معرفی شد.

فلش بوک‌ها برای تسهیل در مطالعه کتاب‌های گویا ارائه می‌شود؛ چرا که بعضا دیده می‌شود فایل‌ها یا سی‌دی و یا دی‌وی‌دیها تنها در دستگاه‌های خاص خود قابلیت اجرا دارند و در همه مکان‌ها نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد. بر این اساس، محتوای کتاب‌های صوتی روی فلش کارت‌ها عرضه خواهد شد.

این فلش کارت‌ها ۱۶ گیگ خواهد بود و فضای باقی مانده آن مورد استفاده مخاطبان قرار گرفته و در دسترس آن‌ها برای جابه‌جایی فایل‌های مورد علاقه‌شان خواهد بود. ۴ کتاب در بخش بزرگسال و یک مجموعه با سه کتاب در بخش کودک درون آن گنجانده شده است.

«کافه خنده» یکی از کارهای خوش‌استقبال و پرفروش سوره ‏مهر در حوزه طنز است. علیرضا لبش در مجموعه نگاهی به قصه‌ها و باورهای مردم و رخدادهای روزمره اجتماعی ـ سیاسی دارد و تلاش می‌کند روایتی نوپردازانه از داستان‌هایی به مخاطبش ارائه دهد که نسبت به آن ذهنیت دارند و به عنوان دغدغه بخشی از مردم در جامعه درباره‌اش گفت‌وگو می‌شود.

همچنین کتاب «گچ پژ» مجموعه تک نوشته‌هایی است که در قالب طنز نگاشته شده است. این کتاب اولین اثر منتشر شده محسن رضوانی است. رضوانی در این اثر با استفاده از لهجه قدیم تهرانی و اصطلاحات دوره قاجار متن‌های خود را پیش می‌برد و از این دریچه به مسائل پیرامون خود که عموما مسائل روز اجتماعی هستند می‌پردازد.

یکی دیگر از آثار که در این فلش بوک عرضه شده کتاب «آبنبات هل‌دار» نوشته مهرداد صدقی است. این کتاب داستان طنزی است از زبان یک کودک بجنوردی؛ برادر این کودک قرار است به جبهه برود. محسن، راوی داستان، فرزند آخر یک خانواده پنج‌نفری است. آن‌ها همراه مادربزرگشان در یکی از محله‌های قدیم بجنورد زندگی می‌کنند. فضای داستان سرتاسر ماجراهای خنده‌دار و حیرت‌آور است؛ ماجراهایی که محسن آن‌ها را ایجاد می‌کند. یکی از نقاط قوّت کتاب توانایی نویسنده در نشان‌دادن فضای پشت جبهه‌هاست؛ نویسنده نشان می‌دهد که چگونه مردم در این فضا زندگی روزمره خود را می‌گذراندند و سرگرمی‌های خاص خود را داشتند.

گفتنی است پیش از این، فلش بوک کتاب‌های «دختر شینا»، «فرنگیس»، «آن بیست و سه نفر»، «وقتی مهتاب گم شد» در بخش بزرگسال و سه کتاب «رفاقت به سبک تانک»، «مجموعه قصه نمایش کودکان» و «فسقل‌ قصه‌های موتوری» برای کودکان عرضه شده بود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر