menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کیارش زندی

سرفصل دروس رشته انیمیشن نیاز به بازنگری دارد

مدیر گروه انیمیشن دانشگاه سوره گفت: سرفصل دروس وزارت علوم برای رشته تحصیلی انیمیشن پاسخگوی نیاز دانشجویان نیست و سرفصل دروس این رشته به بازنگری نیاز دارد.

به گزارش شیرین طنز ، «کیارش زندی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه فناوری چندرسانه ای (مالتی مدیا و انیمیشن) عرصه ای مطابق با نیاز دنیای امروز است فارغ التحصیلان این رشته نیز بازار کار مناسبی دارند.

وی افزود: موشن گرافی، جلوه های ویژه ، صنایع آموزشی یا تولید وب با رسانه های جدید از جمله حوزه هایی است که فارغ التحصیلان انیمیشن می توانند در آن فعالیت کنند.

مدیر گروه انیمیشن دانشگاه سوره یادآور شد: دانشجویان این رشته مشکلی از نظر فعالیت در بازار کار ندارند اما در واقع مشکل اصلی آنها به قدیمی بودن سرفصل دروس وزارت علوم بازمی گردد.

زندی با یادآوری اینکه بازنگری سرفصل دروس انیمیشن امری اجتناب ناپذیر است، گفت: دانشگاه سوره همواره سعی کرده با برگزاری کارگاه های آموزشی آموزشی خلاءهای موجود در نظام آموزشی را برطرف کند.

وی افزود: در کنار وجود مشکلات آموزشی دانشجویان به دلیل نبود قانون کپی رایت در کشور می توانند انواع نرم افزارهای مربوط به رشته انیمیشن را رایگان یا با هزینه کم تهیه کنند و با در اختیار داشتن این نرم افزارها به کسب تجربه بپردازند.

عضو هیات علمی دانشگاه سوره خاطرنشان کرد: همچنین مباحث آموزشی در فضای مجازی بسیار است، از این رو بیشتر دانشجویان پیش از ورود به دانشگاه خود مولد هستند و در دانشگاه دانش محتوایی خود را تکمیل می کنند. در دهه ۹۰ حضور چشمگیر دانش آموختگان رشته انیمیشن در تمام عرصه های تولید دیده می شود.

زندی با بیان اینکه آموزش انیمیشن در مقطع کارشناسی ارشد تابع قوانین تحصیلات تکمیلی است، افزود: دانشجویان باید در مقطع کارشناسی ارشد برای مسئله مند کردن پژوهش آماده شوند و همه دروس کارگاهی نیست، از این رو باید این مشکل نیز با برگزاری کارگاه های آموزشی جبران شود.

وی تاسیس این رشته در مقطع کارشناسی را راه حل مناسبی برای رفع بسیاری از مشکلات دانشجویان دانست و ادامه داد: در حال حاضر تاسیس رشته انیمیشن در مقطع کارشناسی به صورت مستقل وجود ندارد و تنها در دانشگاه علمی کاربردی کاردانی به کارشناسی و کاردانی این رشته تدریس می شود که سرفصل دروس واحدهای متنوع غیرضروری انیمیشن را دارد.

مدیر گروه انیمیشن دانشگاه سوره اظهار کرد: با تاسیس رشته انیمیشن در مقطع کارشناسی نیروهای کاری بیشتری برای بازار پرورش داده می شود، می توان نیروهای کار متناسب با ظرفیت منطقه ایران آموزش داده شود چرا که ایران می تواند یکی از جدی ترین تولیدکنندگان در منطقه باشد.

زندی خاطرنشان کرد: دانشگاه سوره مکاتبات اولیه برای تاسیس رشته انیمیشن در مقطع کارشناسی را انجام داده تا در نهایت بتواند در این کار مهم پیش قدم باشد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر