menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

محمد کاظم اخوان

«سبیل سرگردان»؛ یک رمان طنز فانتزی برای گروه سنی نوجوان

نشر پیدایش کتاب «سبیل سرگردان» ، داستانی از محمدکاظم اخوان ، را برای گروه سنی نوجوان منتشر کرد. این اثر در مجموعه رمان طنز این انتشارات به چاپ رسیده است.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، انتشارات پیدایش در ادامه چاپ مجموعه‌های طنز برای گروه سنی نوجوان، کتاب «سبیل سرگردان» ، اثر محمدکاظم اخوان را برای این گروه سنی منتشر کرد و در دسترس علاقه‌مندان به ادبیات طنز قرار داد.

رمان داستان شخصیتی به نام «ارسلان» است که داشتن سبیل در خاندان آنها از نان شب هم واجب‌تر است، چون مردان خاندان او از بزرگان با اعتبار و به اصطلاح سبیل کلفت بوده‌اند. اما اتفاقاتی برای ارسلان رخ می‌دهد که سبب می‌شود تا او از خانواده‌اش متمایز شود. همین اتفاقات، سبب می‌شود تا ارسلان برای حل مشکلاتش وارد دنیایی جادویی شود؛ درست در همین زمان وقایع جالب و موقعیت‌های طنزی ایجاد می‌شود که برای مخاطب امروز خواندنی است.

نویسنده پیش از این عنوان کرده بود که تلاش دارد تا ماجراهای داستانش با وارد شدن به فضایی فانتزی، به فضای ذهنی نوجوان امروز نزدیک‌تر شود.

در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم:

در روزگاری پیش از این، در گذشته‌ای نه آن قدر دور و پریده‌رنگ و نه نزدیک، مردم به چشم دیگری به سبیل نگاه می‌کردند. آن روزها سبیل نشانه بزرگی بود و هرکه سبیلش کلفت‌تر و پرپشت‌تر بود، احترام بیشتری پیش مردم داشت …

زندگینامه محمدکاظم اخوان

محمدکاظم اخوان، نویسنده و فیلم‌نامه‌نویس، در سال ۱۳۳۹ در تهران متولد شد. او آثار زیادی در حوزه کودک و نوجوان در کارنامه خود دارد که از آن‌ جمله می‌توان به مجموعه ۱۰ جلدی «زی زی گولو آسی پاسی دراکوتا تا به تا»، «بادپا»، «بهار با یک گل»، «ستاره‌ای بر خاک» و «دوست غارنشین من» اشاره کرد.

اخوان همچنین نویسنده نمایشنامه‌هایی مانند «یه روز که خورشید نباشه»، «شهر آفتابگردان»، «پروانه روی شانه» و «دخترک کبریت فروش» و فیلم‌نامه‌هایی مانند «قورباغه سبز»، «قصه‌های تا‌به‌تا»، «سیاه سفید خاکستری»، «جزیره‌ جادو»، «کاتی و کوتی»، «ماهان و ماهور» و «می‌خواهم قصه بنویسم» بوده است.

نشر پیدایش کتاب «سبیل سرگردان» را برای نوجوانان در هزار نسخه و به قیمت ۲۷ هزار تومان منتشر کرده است.

انتهای پیام/

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر