menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

طاهره ایبد

دو مجموعه طنز برای گروه سنی«ج» اثر طاهره ایبد منتشر می شود

ایبد از انتشار «لولوی نخورنخوره» و «چگونه بچه‌های بی تربیت را تربیت کنیم» در قالب طنز خبر داد و افزود: طنز و فانتزی تخیل و خلاقیت بچه‌ها را بالا می‌برد.

به گزارش شیرین طنز، طاهره ایبد در گفتگو با خبرنگار مهر از انتشار دو مجموعه طنز برای گروه سنی«ج» خبر داد و افزود: «لولوی نخور نخوره» که به چگونگی برخورد یک لولو با انسان و ماجراهای آن می‌پردازد و «چگونه بچه‌های بی تربیت را تربیت کنیم» که به موضوع بچه‌های بدسرپرست توجه می‌کند، عنوان دو مجموعه‌ای هستند که از سوی نشر هوپا برای کودکان منتشر می‌شوند. البته کتاب دوم برای بزرگسالان هم نوشته شده و سیستم تربیتی آموزش و پرورش و همچنین خانواده‌های سنتی را که مانع تخیل و خلاقیت بچه‌ها می‌شوند را نقد می‌کند.

این نویسنه کودک و نوجوان در پاسخ به این‌که چرا بسیاری از نویسندگان در سال‌های اخیر به داستان‌های طنزآمیز و فانتزی روی آورده‌اند بیان کرد: داستان‌های رئال و واقعگرایانه هم مخاطب خاص خود را دارد اما بچه‌ها برای پرورش تخیل خود به داستان‌های فانتزی و طنز احتیاج دارند. بچه‌های امروزی دارای اطلاعات گسترده‌ای‌ هستند. نباید فراموش کرد که بین اطلاعات و دانش و آنچه در آینده به مهارت تبدیل می‌شود، تفاوت وجود دارد. از سوی دیگر، فراوانی و هجوم اطلاعات سبب می‌شود، فرصت ته نشین شدن در مغز و ذهن بچه‌ها و به دنبال آن درک عمیق‌شان از مسائل کمتر شودو اینجاست که به کارکرد ادبیات و هنر بیشتر پی می‌بریم چرا که ادبیات و هنر می‌توانند به اطلاعات ذهنی بچه‌ها عمق دهد و در آن‌ها بینش و جهان بینی به وجود آورد.

به گفته ایبد، اثر تاثیرگذار، اثر چند لایه است و بسیاری از داستان‌های طنزآمیز، چند لایه هستند و لایه دوم و سوم دارند. یعنی ممکن است مخاطب در دوره کودکی یا نوجوانی اثر را بخواند اما بخشی از مضمون آن را در بزرگسالی درک کند و به لایه‌های درونی آن پی ببرد و تاثیر بگیرد. باید بتوانیم از طریق ادبیات و هنر قدرت تخیل بچه‌ها را پرورش دهیم. از این طریق است که می‌توان بچه‌ها را با کتاب و ادبیات درگیر کرد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر