menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

در سودای شاهی

در سودای شاهی روی آنتن شبکه‌ی رادیویی طنز صبا می‌رود

ویژه برنامه “در سودای شاهی” به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از رادیو صبا روی آنتن میرود.

به گزارش شیرین طنز ، به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، “در سودای شاهی” ویژه برنامه ای است که به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در قالب طنز و با استناد به حقایق تاریخی پخش می‌شود.

دمکراسی به سبک پهلوی ، حمایت آمریکا از رژیم شاه ، تلاش رسانه‌های غربی برای زنده کردن مفهوم سلطنت و تحلیل شخصیت محمدرضا پهلوی از جمله موضوعاتی است که در این برنامه به صورت طنز به آنها پرداخته می‌شود.

این ویژه برنامه در ایام دهه فجر شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۰:۱۵ و پنجشنبه و جمعه ۱۲:۳۰ به مدت ۱۰ دقیقه پخش می‌شود.

این ویژه برنامه را سجاد شهرابی اجرا می‌کند و احمد یوسفی مقدم نویسندگی آن را بر عهده دارد.

مینا مُلایی و حامد خادم هم تهیه کنندگان آن هستند.

پیروزی انقلاب اسلامی

در روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، تاریخ نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) به نقطه عطف خود رسید. در این روز سرانجام مبارزات مردم مسلمان به بار نشست و پادشاهی ۲۵۰۰ ساله و ظلم و استبداد بیش از ۵۰ ساله رژیم پهلوی در ایران، ریشه کن شد و به خواست الهی حکومت جمهوری اسلامی تأسیس شد.

شب ۲۱ بهمن، در نیروی هوایی تهران، درگیری مسلحانه بین عده‌ای از افراد این نیرو و گارد شاهنشاهی پیش آمد که با دخالت مردم، درب پادگان ها به روز مردم باز شد و سلاح هایی به دست مردم افتاد. سران ارتش دست اندر کار کودتا شدند و در روز ۲۱ بهمن از ساعت چهار بعدازظهر اعلام حکومت نظامی شد. امام اعلام کردند که مردم به حکومت نظامی اعتنا نکنند.

مردم در روز ۲۲ بهمن به مراکز دولتی، نظامی، انتظامی و رادیو و تلویزیون یورش برده و آنها را فتح کردند. با فرار بختیار از ایران و اعلام بیطرفی ارتش در روز ۲۲ بهمن ۱۳۵۷، انقلاب اسلامی ایران پس از سالها مجاهدت، ایثار، فداکاری و مقاومت در راه رضای الهی با رهبری بی نظیر حضرت امام خمینی و به همت مردم سرافراز ایران به پیروزی نهایی رسید. (بیتوته)

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر