menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

نهنگ تاریک

داستان های طنز بردستانی در “نهنگ تاریک”

سعید بردستانی گفت در شرایطی که به تازگی از کار نگارش رمان «تار مو» فارغ شده مجموعه داستان «نهنگ تاریک» او راهی بازار شده است.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار ایسنا، «نهنگ تاریک» دومین اثر این نویسنده اهل جنوب کشور است که 10 داستان به نام‌های «پایان وضعیت»، «بی‌خواب‌ها»، «ایستاده می‌میریم»، «دویدن»، «برکت»، «ماهی مقدس موسی»، «آن بالایی» و… را شامل می‌شود.

نهنگ تاریک

به گفته او، همگی این داستان‌ها با زبانی طنز و در فضای سوررئال روایت می‌شوند و او در آن‌ها کوشیده تا با پرداختی غیرمعمول ذهن مخاطب را به سمت بن‌مایه روابط انسانی بکشاند.

بردستانی درباره این کتاب که در انتشارات پیدایش منتشر شده است گفت: نمی‌شود به درستی گفت وجه مشترک داستان‌های «نهنگ تاریک» چیست. به هر حال من در هر داستان به دنبال تجربه تازه‌ای هستم و از تکرار خودم و دیگران تنفر دارم. اما شاید بشود گفت «نهنگ تاریک» داستان آدم‌هایی است که ناخواسته در موقعیت‌های پیچیده‌ای قرار می‌گیرند.

او همچنین با اشاره به این‌که به تازگی از کار نگارش رمان «تار مو» فارغ شده است اظهار کرد: «تار مو» رمانی است که به ماجراهای انسان تنها می‌پردازد، انسانی که خلوت او توسط دیگران مورد تعرض قرار می‌گیرد.

بردستانی گفت «بوق سگ» هم دیگر رمان اوست که هم‌اکنون در مرحله بازنویسی قرار دارد.

اولین مجموعه داستان این نویسنده به نام «هیچ» در سال 85 به چاپ رسیده است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر