menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

نخستین جشنواره طنز ادبی شهروندی شهر بخیر

«جشنواره طنز ادبی شهر بخیر» به ایستگاه پایانی رسید

آیین اختتامیه نخستین جشنواره طنز ادبی شهروندی با نام «شهر بخیر» دهم دی‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار ایمنا، هنر، ادبیات و شعر فقط ابزار بیان احساسات نیست بلکه ابزار انتقال تفکر و اندیشه است و در مدت دوران تاریخی مختلف توانسته اشتباهات یا جنبه‌های نامطلوب رفتار بشری، فسادهای اجتماعی و سیاسی و یا حتی تفکرات فلسفی را به شیوه‌های خنده‌دار به چالش بکشد. شعر در قالبی لطیف، معانی و مضامین ارزشمند و آموزنده را به جامعه بشری ارزانی کرده و در ارتقای فرهنگ نقش به سزایی داشته است.

شعر طنز در این روزگار پر تشویش با لبخندی که بر لب می‌نشاند ظرفیت وجودی و روحی مردم و جامعه را در ابعاد مختلف بالا می‌برد، تنش‌ها را می‌کاهد و استعدادها را شکوفا می‌سازد. از این رو آبان‌ماه امسال فراخوان نخستین جشنواره طنز ادبی شهروندی با عنوان «شهر بخیر» به همت اداره توسعه فرهنگ شهروندی و مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و با هدف بالا بردن فرهنگ و اخلاق مردم در حوزه (فرهنگ شهروندی) منتشر شد.

قالب و موضوعات جشنواره

شاعران و نویسندگان سراسر کشور تا پایان آذرماه مهلت داشتند تا آثار خود را در قالب شعر، داستانک (حداکثر ۵۰۰ کلمه) و کاریکلماتور در موضوعات اخلاق شهروندی (مدیریت خشم، فرهنگ آپارتمان‌نشینی، وندالیسم)، حمل و نقل عمومی و پاک (رعایت قوانین حمل و نقل و ترافیک)، فضای سبز و محیط زیست (حفظ و نگهداری فضای سبز، استفاده از گیاهان دائمی در فضای سبز خانگی)، مصرف بهینه انرژی (گاز، آب و برق) و پسماند و بازیافت (کاهش مصرف پلاستیک، کاهش تولید پسماند) به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند. همچنین کرونا به عنوان موضوع بخش ویژه این جشنواره در نظر گرفته شده بود.

اکنون با بررسی و داوری آثار ارسالی، این جشنواره به ایستگاه پایانی رسیده است.

آئین اختتامیه نخستین جشنواره طنز ادبی شهروندی شهر بخیر، ۱۰ دی‌ماه ساعت ۲۰ از طریق صفحه اینستاگرام برگزار می‌شود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر