menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

داوران یازدهمین جشنواره تجسمی فجر

جشنواره تجسمی فجر به رشد کاریکاتور کمک کرده است؟

جواد علیزاده، کاریکاتوریست معتقد است که باید بخش ویژه‌ای برای کارتون‌های انقلابی در جشنواره تجسمی فجر در نظر گرفته شود.

به گزارش شیرین طنز، صاحب امتیاز و سردبیر مجله طنز و کاریکاتور در گفت‌وگو با ایسنا در بررسی جشنواره تجسمی فجر که امسال یازدهمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد، اظهار کرد: جشنواره تجسمی فجر چون اسم فجر را دارد باید به نوعی حال و هوای فجر و انقلاب را هم داشته باشد؛ بر همین اساس می‌تواند در بخشی مجزا به معرفی اهمیت کارتون‌های ژورنالیستی انقلاب به نسل جوان بپردازد.

او با اشاره به نقش پررنگ کاریکاتور در مطبوعات پیش از انقلاب، ادامه داد: کارتون‌های زمان انقلاب بسیار مهم و سرنوشت‌ساز بودند و هنرمندانی که آن زمان در عرصه کاریکاتور کار می‌کردند از جانشان در این راه گذشته بودند. در واقع می‌توان گفت که کاریکاتور در آن دوره مفهوم واقعی هنر انقلابی بود.

علیزاده خاطرنشان کرد: کاریکاتور ایران را می‌توان به سه بخش کاریکاتور ژورنالیستی، کاریکاتور انتقادی که در رسانه‌ها چاپ می‌شود و کاریکاتور جشنواره‌ای تقسیم کرد. ما در زمینه کارتون جشنواره‌ای پیشرفت‌های زیادی کرده‌ایم و مهمترین دلیل این موضوع هم این است که در مهمترین جشنواره‌های خارجی اکثراً ایرانی‌ها برنده هستند. تاکید جشنواره تجسمی فجر نیز بیشتر بر کارتون جشنواره‌ای است.

سردبیر مجله طنز و کاریکاتور یادآور شد: من معتقدم کارتونیست کامل کسی است که هم رسالت ملی خودش را ایفا کند، هم در داخل از مشکلات جامعه انتقاد کند و هم اینکه برای تنوع و اینکه خودش را محک بزند یا جایزه بگیرد در جشنواره‌های خارجی شرکت کند؛ به شرط آنکه در هر دو بخش کار کند. اگر از این زاویه نگاه کنیم می‌توان گفت که جشنواره تجسمی فجر در رشد و پیشرفت کاریکاتور ایران تأثیرگذار بوده است.

انتهای پیام

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر