menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

ناصر امامی

تشییع و خاکسپاری ناصر امامی در شیراز برگزار شد

آیین تشییع و خاکسپاری ناصر امامی، شاعر و نویسنده و روزنامه نگار شیرازی، با حضور اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از ایسنا منطقه فارس، آیین تشییع و خاکسپاری ناصر امامی، شاعر و نویسنده و روزنامه نگار شیرازی، با حضور اهالی فرهنگ و هنر و جمعی از مدیران و مسئولان استانی پیش از ظهر سه شنبه ۲۱ خرداد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پیام محسن جوادی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت شد، سپس داریوش نویدگویی، ناشر، به بیان بخش‌هایی از زندگی و ابعاد شخصیتی ناصر امامی پرداخت و تاکید کرد که بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و ادبی و امور خیر با حضور و مشارکت او به سامان رسید.

نویدگویی با بیان اینکه امامی، یک شخصیت فرهنگی به شمار می‌رفت که انسانیت را به خوبی آموخته بود و به این آموزه‌ها عمل می‌کرد، افزود: اگر خودمان قدر یکدیگر را ندانید چه کسی باید قدر بداند، اینها سرمایه های کشور هستند اما یک قطعه برای دفن این بزرگان نداریم؟

مدیر انتشارات نوید شیراز با گلایه از نبود امکانی برای دفن هنرمندان و اهالی ادب در قطعه ای مختص آنان بیان کرد: تصور می کردم استاندار فارس در این مراسم حضور داشته باشد .

در ادامه سیروس رومی شاعر و روزنامه نگار هم با سخت و دشوار دانستن فقدان ناصر امامی، گفت: من مدیون ناصر امامی بوده و هستم و هریک وامدار این چهره ادبیات شهرمان هستیم .

وی با بیان اینکه ناصر امامی در ۱۵ سالگی به دنیای فرهنگ ورود کرد، افزود: وی در این زمان به واژه و قلم روی می آورد و دستمایه اولیه او شعرهای طنز است .

رومی با بیان اینکه در جهان نمای فکاهی زنده یاد ناصر امامی به شعر طنز روی آورد، ادامه داد: از همان زمان فعال اجتماعی، ادیب، شاعر و راهنما شد و شیراز را عاشقانه دوست داشت و شعر محور زندگی اش بود .

به گزارش ایسنا، پیکر مرحوم ناصر امامی، بعد از وداع هنرمندان و فرهنگوران و اقامه نماز، به سمت دارالرحمه شیراز تشییع و در آن مکان به خاک سپرده شد.

ناصر امامی، زاده ۱۳۱۷ بود؛ وی شامگاه هجدهم خردادماه، در حالیکه برای یک عمل جراحی در بیمارستان بستری بود، دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر