menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

مسابقه کاریکاتور قدس

تجلیل از برگزیدگان جشنواره بین‌المللی کاریکاتور روز قدس

در مراسم اهدای جوایز برترین آثار کاریکاتور، جشنواره بین‌المللی کاریکاتور روز جهانی قدس، ۵۰ اثر برتر شناخته شد و از ۴ کاریکاتوریست از کشورهای مختلف تجلیل به عمل آمد.
به گزارش شیرین طنز، به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام نتایج در مراسم اهدای جوایز این جشنواره «جیتت کازتان» از کشور اندونزی موفق به دریافت جایزه اول و «اکبر تراب پور » و «سجاد رافعی» از تهران به ترتیب نفرات دوم و سوم شدند و در آخر از «عبدالقانع هدوده » از مراکش به همراه علی شعبانی از ایران شایسته تقدیر شناخته شدند.
نخستین دوره جشنواره بین‌المللی کاریکاتور روز جهانی قدس در سال ۱۳۹۳ همزمان با هجوم رژیم صهیونیستی به غزه با دو موضوع روز قدس و گروه‌های تکفیری برگزارشد و امسال در دومین دوره این رویداد با توجه به جنایت جدید آمریکا درانتقال سفارت خود به قدس شریف، نامشروع بودن این تصمیم به عنوان موضوع انتخاب شد تا با زبان هنرافکار جهانی به سمت آن هدایت شود.
سید علیرضا حسینی عارف، دبیر دومین جشنواره بین‌المللی کاریکاتور روز جهانی قدس در مراسم اهدای جوایز به برگزیدگان که امروز (چهارشنبه) برگزار گردید، گفت: روز قدس یادگار امام است و ابتکاری از سوی ایشان است که هر سال با شکوه تر از سالهای گذشته برگزار می شود و امسال در پاکستان شاهد برگزاری شگفت انگیزی بودیم و هر سال بر گستره آن افزوده می شود.
حسینی عارف افزود: روز قدس به غیر از تظاهرات و کارهای تبلیغاتی سیاسی واعتراضی به وجود یک جریان هنری در این مبارزه احتیاج داشت و با اینکه جشنواره های مختلفی با موضوع فلسطین برگزار شده بود ولی یک رویداد منسجم با محوریت روز قدس وجود نداشت.
وی هدف از جشنواره را صدور فرهنگ مقاومت در راستای روز جهانی قدس عنوان کرد و افزود: اگر کسی مدعی است شیعه و مسلمان است برای دفاع از مردم فلسطین و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی باید وارد میدان شود.
دبیر دومین جشنواره بین‌المللی کاریکاتور روز جهانی قدس اظهار داشت: ۱۲۳هنرمند از ۲۷ کشور جهان ۳۱۶ اثر را در ۲ موضوع فلسطین و محکومیت اقدام ترامپ، به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند و در این دوره هنرمندانی از کشورهای غیراسلامی هم در این رویداد شرکت کردند که می توان به کشورهای جمهوری آذربایجان، آرژانتین، اردن، ازبکستان، انگلیس، ایتالیا، ترکیه، چین، کرواسی، شیلی و فلسطین اشاره کرد.
آثار ارسال شده به جشنواره توسط محمدحسین نیرومند، بهمن عبدی و ناجی بناجی از کشور مراکش داوری شدند و درنهایت ۵۰ اثر برای حضور در رقابت نهایی انتخاب شدند.

** نهر تا بحر فلسطین متعلق به فلسطین است
« خالد قدومی» نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران گفت: دشمن گستاخانه فرزندان و خانواده های ما را شهید می کند و خانه های ما را ویران می کند و جامعه بین الملل چشمان و دهانش را بسته است.
وی با انتقاد از گسست میان مسلمانان منطقه گفت: ماجراجویی شخصی مانند ترامپ هیچ وقت در انتقال نامشروع سفارت آمریکا به قدس شریف میسر نمی شد اگر میان مسلمانان تفرقه وجود نداشت.
نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین افزود: در این ظلمت ما شعله مقاومت را روشن نگه داشتیم و اجازه نمی دهیم خاموش شود و هرگز نخواهیم گذاشت دشمن به اهدافش برسد.
وی خطاب به حضار در مراسم گفت: برادران شما در فلسطین یک نه بزرگ به جهان استکبار گفتند و هیچ کس فراموش نکند از نهر تا بحر فلسطین متعلق به فلسطین است.
قدومی افزود: به شما اطمینان می دهم آتش‌بس میان فلسطین و رژیم اشغالگر تصویری ساخته رسانه ها است و ما در مسایلی که اکنون در قاهره در حال انجام است با تمامیت خواهی رژیمی روبرو هستیم که حاضر نیست کوچکترین امتیازی به محور مقاومت بدهد.
«گفتگو ها به معنی ترک مخاصمه نیست و تا زمانی که اشغالگر وجود دارد و مقاومت زنده است و تا زمانی که محاصره غزه وجود داشته باشد حرفی از آتش بس وجود نخواهد داشت، راه ما مشخص است مقاومت تا آزادی قدس عزیز و پایان دادن به رژیم اشغالگر از پا نخواهیم نشست.»
مراسم اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی کاریکاتور روز جهانی قدس، با حضور حجت الاسلام والمسلمین اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، سیدمسعود شجاعی‌ طباطبایی معاونت هنری حوزه هنری، خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران و جمعی از هنرمندان و هنردوستان در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد.
نمایشگاه آثار برگزیده تا ۱۸ شهریور برپاست و همچنین همه آثار بر روی سایت جشنواره قرار دارد و استفاده همه مراکز، نهادها و علاقه‌مندان بدون مانع است.

انتهای پیام /

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر