menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

کمدی

تئاتر کمدی از زبان ندا عزیزیه

برای ارتقاء تئاتر ‘کمدی’ در داخل کشور اگر چه قدم های خوبی برداشته شده اما جای کار بسیاری وجود دارد.

به گزارش شیرین طنز، ‘ندا عزیزیه’ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا لازمه پیشرفت تئاتر ‘کمدی’ را تغییر نگاه موجود دانست و افزود: متاسفانه تفکر غالب در کشور این است که تئاتر کمدی را سخیف و سطح پایین و مختص افراد سطح پایین جامعه می دانند و برخی افراد به دنبال تطهیر آن هستند.

وی که 12سال فعالیت در عرصه تئاتر به عنوان بازیگر، دستیار کارگردان و برای نخستین بار کارگردانی را در کارنامه کاری اش دارد اظهار کرد: زادگاه و ریشه کمدی و تئاتر کمدی در ایتالیا بوده و کمدی سنتی و دلارته این کشور شباهت های زیادی با کمدی طنز ما دارد. این کارگردان تئاتر کمدی گفت: در عرصه کمدی در داخل کشور کارهای خوبی شده و کمدین های ما مربوط به چند سال اخیر هستند اما تئاتر کمدی هنوز نوپاست.

نمایش طنز

عزیزیه افزود: سخیف دانستن تئاتر کمدی شاید به این مساله برمی گردد که هنر عوام و نه خواص است که سعی کرده ام در کارم آن را به ذهنم راه ندم. وی که در نخستین تجربه کاری خود نمایش ‘صورت حساب پرداخت نمی شه‘ اثر داریوفو نویسنده ایتالیایی را کارگردانی کرده است اظهار کرد: هنر تئاتر کمدی هنر افراد عام جامعه است؛ شاید خاص نبوده و جایگاه اجتماعی بالا نداشته باشند اما از آنجایی که تئاتر کمدی مسایل اجتماعی و مبتلا به جامعه را با نگاهی طنز به همراه دارد مورد استقبال افراد عام جامعه است.

نمایش صورت حساب پرداخت نمی شه از هفدم تا هفدهم مرداد 93 در اهواز اجرای عمومی داشت. تئاتر کمدی نوعی از تئاتر است که مضامین و مقوله های مختلف را با زبان کمدی به صحنه می کشد.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر