menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

بیست و یکمین محفل طنز قندشکن

بیست و یکمین محفل طنز «قندشکن» با حضور دکتر قیصری برگزار شد

بیست و یکمین محفل طنز «قندشکن» با موضوع «تغذیه سالم» با حضور دکتر قیصری ، دبیر محفل «خندیشه» و جمعی از طنزپردازان شیرازی و یزدی در حوزه هنری یزد برگزار شد.

«خندیشه» در «قندشکن»

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: بیست و یکمین محفل ماهانه طنز «قندشکن» با موضوع «تغذیه سالم» با حضور دکتر عبدالرضا قیصری مدیر دفتر طنز حوزه هنری فارس و دبیر محفل «خندیشه» و جمعی از طنزپردازان شیرازی و یزدی و قشرهای مختلف مردم، شامگاه چهارشنبه دوم مرداد در سالن نارنجستان هنر حوزه هنری یزد برگزار شد.

در این محفل شاعران و طنزنویسان آثاری را در زمینه اهمیت و فواید تغذیه سالم، نقش تغذیه سالم در ارتقای سلامت جامعه، پیامدهای تغذیه ناسالم و لزوم تغییر سبک‌های غلط زندگی و همچنین موضوع آزاد ارائه کردند.

عبدالرضا قیصری، جواد فرج‌پور، مهدی خضری و محمود برزین از طنزپردازان محفل خدیشه حوزه هنری استان فارس مهمان قندشکن بیست و یکم بودند که در کنار طنزپردازان یزدی به شعرخوانی پرداختند.

احمد رضا قدیریان، حجت‌الاسلام مهدی پرنیان(مسئول دفتر طنز حوزه هنری یزد)، علی برزگری خانقاه، محمدجواد حلوایی، سیدمحمد رضا آقایی، محمدجواد حیدری، حبیب خشایی، محمد عظیمی، سینا ارس‌خان، طاهره پرورش‌زاده و زهرا ملک‌ثابت هم در این محفل آثار خود را ارائه کردند.

در ابتدای محفل نیز محسن سالاری ـ‌نویسنده و پژوهشگر‌ـ به معرفی آثار و زندگی‌نامه زنده‌یاد ابوالفضل زرویی‌نصرآباد چهره سرشناس و کم‌نظیر ادبیات و طنز معاصر ایران پرداخت و یک قطعه شعر نو از آثار طنز این شاعر و طنزپرداز یزدی‌تبار را قرائت کرد.

اجرای استندآپ کمدی با گویش یزدی

در بخشی از این برنامه اسماعیل ملانوری از هنرمندان استان با اجرای استندآپ کمدی با گویش یزدی بر شیرینی و گرمی این محفل افزود.

در ادامه بر اساس رأی حضار، اثر علی برزگری‌خانقاه به عنوان بهترین شعر طنز و آثار سیدمحمدرضا آقایی و سینا ارس‌خان به‌طور مشترک به عنوان نثر برگزیده این دوره انتخاب شد که با اهدای جوایزی از آنان تقدیر به عمل آمد.

در بخش مسابقه بداهه‌سرایی نیز شعر طنز جواد فرج‌پور از استان فارس برگزیده و با اهدای هدیه‌ای از وی تقدیر شد.

همچنین مجموعه شعر طنز «خندیشه» که به همت حوزه هنری فارس منتشر شده و «خنده‌های عمل نکرده» اثر عبدالرضا قیصری معرفی و به محفل قندشکن تقدیم شد.

برپایی نمایشگاه کتاب‌ طنز از دیگر برنامه‌های محفل بیست و یکم بود.

احمد رضا قدیریان اجرای این برنامه را بر عهده داشت و عبدالرضا قیصری نیز به عنوان کارشناس و مهمان ویژه، پس از ارائه آثار نکات لازم و کاربردی را بیان می‌کرد.

پایان‌بخش محفل نیز پذیرایی از شرکت کنندگان با تغذیه سالم بود.

این برنامه با همکاری دفاتر طنز حوزه هنری استان‌های یزد و فارس و انجمن تغذیه سالم (آفتاب‌گستر) برگزار شد.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار نثر و نظم خود را برای ارائه در محافل ماهانه طنز «قندشکن» به رایانامه qandshekan@gmail.com ارسال کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۳۶۲۳۱۴۰۰ داخلی ۲۵ تماس بگیرند.

محافل ماهانه طنز «قندشکن» چهارشنبه اول هرماه در حوزه هنری یزد واقع در چهار راه فاطمیه، ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر