menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

بیست و هشتمین محفل طنز قندشکن

بُت بزرگ و آلودگی‌ها از موضوعات قندشکن ۲۸ بود/طنز عفیف در یزد

بیست و هشتمین محفل طنز «قندشکن» با موضوع «بُت بزرگ» (افول آمریکا و رویدادهای جهانی) از طریق فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و چهل و دومین بهار انقلاب اسلامی، محفل مجازی طنز «قندشکن» با حضور شاعران و طنزپردازان استان و کشور برگزار شد.

بُت بزرگ (افول آمریکا و رویدادهای جهانی) و همچنین آلودگی‌ها (هوا، محیط، ذهنی، بصری) از جمله موضوعات این برنامه بود که طنزپردازان در این زمینه‌ها به شعرخوانی پرداختند.

میهمانان قندشکن ۲۸

در این محفل حجت الاسلام مهدی پرنیان مسئول دفتر طنز حوزه هنری یزد، محمدجواد حلوایی، علی تقی‌زاده، علی‌محمد برادران‌زاده، محمد عظیمی و علی رمضانی آثار خود را خواندند و فیلم شعرخوانی عباس احمدی مسئول دفتر طنز حوزه هنری قم، محمدحسین مهدویان، سیدجواد یثربی و امین شفیعی از استان قم و مهدی واحدی از اردکان پخش شد.

در ادامه امین کارگر نوجوان یزدی استند آپ کمدی در زمینه آلودگی‌ها اجرا ‌کرد.

اجرای این برنامه بر عهده علی رمضانی بود و مهدی پرنیان به عنوان کارشناس حضور داشت.

محفل بیست و هشتم، چهارمین محفل مجازی «قندشکن» در دوران کرونا بود که از طریق صفحه ی اینستاگرام قندشکن پخش شد.

محافل ماهانه طنز «قندشکن» با هدف ترویج طنز عفیف و سالم در جامعه و پرورش استعدادهای ادبی جوان از دهه فجر ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده و امروز یکی از محافل فعال و اثرگذار در حوزه طنز کشور به شمار می‌رود.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را برای ارائه و خواندن در این محافل به رایانامه qandshekan@gmail.com ارسال کنند یا با شماره ۰۹۱۳۲۵۹۷۰۱۲ تماس بگیرند.

این ویژه برنامه به همت حوزه هنری یزد، سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد و مجتمع فرهنگی کربلا برگزار ‌شد.

نخستین شهر تاریخی ایران و بیست‌ودومین اثر تاریخی کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو

به گزارش شیرین طنز، به نقل از ایسنا، (۱۸ تیر ۱۳۹۶) «شهر تاریخی یزد» به عنوان یکی از نخستین شهرهای خشتی دنیا در چهل و یکمین اجلاس کمیته میرات جهانی یونسکو به ثبت رسید.

هرچند پیش از آغاز این اجلاس محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، نگرانی‌هایی درباره ایراداتی داشت که یونسکو نسبت به برخی ساخت‌وسازها در بافت تاریخی یزد گرفته بود.

احتمالاتی که یونسکو برای رد شدن این پرونده مطرح کرد، به سال‌های گذشته و ساخت‌وسازهای غیراصولی برمی‌گشت که به معضلی جدی برای ثبت جهانی یزد تبدیل شده بودند و این شهر تاریخی را نیازمند مدیریت یکپارچه، برنامه‌ریزی گسترده شهری، رعایت اصول معماری و تجدیدنظر در ضوابط نظام مهندسی و ساخت و ساز می‌کرد.

فیلم ثبت جهانی شهر یزد :
chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر