menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

اختتامیه نخستین جشنواره ادبی آفتابگردان

برگزیدگان نخستین جشنواره ادبی آفتابگردان معرفی شدند

نخستین جشنواره ادبی آفتابگردان ، با موضوع سالمندان با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از بنیاد فرهنگی سالمندی، اختتامیه نخستین جشنواره ادبی آفتابگردان عصر یکشنبه ۱۳ مهر ۹۹ در سالن شهید عاشوری موسسه خانه کتاب ایران ، با معرفی برگزیدگان برگزار شد.

برگزیدگان بخش داستان کوتاه

رتبه نخست: یحیی محسن پور با اثر سه لته گوشت

رتبه دوم: محمدحسن مردانی با اثر ما پیرمردهای زپرتی

رتبه سوم: ایمان مسگرزاده با اثر شوش از میان غبار

بخش داستانک

رتبه نخست: سکینه باقری هارونی با اثر هواپیمای اختصاصی

رتبه دوم: حمیده مشگی با اثر اشک

رتبه سوم: مجتبی موسوی با اثر آلزایمر

بخش کاریکلماتور

محمود سلطانی و بهروز الجزایری اول و دوم شدند.

بخش خاطره

در این بخش ، اثر “هیچ شکایتی ندارم” نوشته حمیده مشکی به دلیل نثر وران در بیان خاطره زیبایی روایت، توجه به درونیات و ایجاز در متن انتخاب گردید.

در ادامه اختتامیه جشنواره آفتابگردان از نازنین فاطمه قنبری به عنوان کوچک ترین شرکت کننده با ۸ سال در بخش داستانک از خوزستان، آقای محمود سلطانی با ۶۷ سال سن به عنوان سالمند فعال که بیشترین آثار در قالبهای کاریکلماتور(۴) اثر و داستان کوتاه(۲) اثر به جشنواره ارسال کرده و خانم مرادیان، مربی باشگاه کتابخوانی تشکوه از خوزستان شهرستان رامهرمز به دلیل ممارست و تلاش در جهت گسترش و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین نوجوانان مورد تقدیر قرار گرفتند.

اولین جشنواره ادبی آفتابگردان، در دو بخش آثار با موضوع سالمندی و خاطره‌نویسی سالمندان (خود نوشت) با هدف اصلاح نگرش به سالمند و سالمندی و ترویج فرهنگ بهره برداری از توانایی های سالمندان، اسفند ۱۳۹۸ فراخوان خود را اعلام کرده و پس از ۶ ماه به کار خود پایان داد.

ترویج فعالیت اجتماعی با رویکرد نگاه به سالمندان در بین عموم مردم، تشویق داستان نویسان حرفه ای و اصحاب قلم برای پرداختن به تولید آثار داستانی با موضوعات مختلف دوران سالمندی، شناسایی و تبیین موضوعات و آسیب های ناشی از عدم توجه به زوایای مختلف دوران زندگی سالمندان به وسیله ابزار هنر در بین آحاد جامعه با رویکرد سلامت پایدار جامعه، شناسایی و جذب نویسندگان این حوزه با رویکرد گسترش سرانه مطالعه و جریان سازی در ادبیات داستانی به عنوان یکی از حوزه های مغفول ادبیات کشور از اهداف برگزاری این جشنواره ادبی بود.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر