menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

نمایش و تئاتر طنز

برگزاری نخستین جشنواره استانی تئاتر کمدی کرمان شهروند

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار کرمان گفت: نخستین جشنواره استانی تئاتر کمدی کرمان شهروند برگزار می‌شود.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی در نشست خبری نخستین جشنواره استانی تئاتر کمدی کرمان شهروند با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: نخستین جشنواره استانی تئاتر کمدی کرمان شهروند از 28 بهمن‌ ماه تا یکم اسفندماه 93 برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: بحث تئاتر در کرمان نیاز به تجدید حیات داشت و با حمایت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و استادان فن این رویداد را طی ماه‌های اخیر با اجرای برنامه‌های مختلف شاهد هستیم. معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار کرمان ادامه داد: در حوزه تئاتر کمدی به‌غیر از معدود کارهایی که اجرا شد، دچار روزمرگی شده بودیم و پیشنهاد شد تا نخستین جشنواره استانی تئاتر کمدی کرمان شهروند راه‌اندازی شود که این نوع تئاتر ارتقا یابد.

حسینی عنوان کرد: با توجه به تاکیداتی که استاندار کرمان بر نشاط اجتماعی دارد، ضرورت برگزاری برنامه‌های طنز بیش از پیش نمایان شد. وی افزود: طرح برگزاری جشنواره تئاتر کمدی در زمان‌های مختلف عنوان شد که به‌صورت استانی و شهری اجرا شود و افراد مختلفی هم این طرح را ارائه دادند و این طرح به‌شکل انحصاری نیست.

حسینی خاطرنشان کرد: نخستین جشنواره استانی تئاتر کمدی کرمان شهروند با حمایت و سیاست‌گذاری از ابوالقاسم سیف‌اللهی شهردار کرمان در زمینه نشاط اجتماعی و حمایت شورای شهر برگزار می‌شود. وی عنوان کرد: در تلاش هستیم تا با برگزاری نخستین جشنواره استانی تئاتر کمدی کرمان شهروند ارتقای تئاتر، نشاط اجتماعی و محیط شادی را برای شهروندان داشته باشیم.

معاون شهردار کرمان یادآور شد: فضایی که بر نخستین جشنواره استانی تئاتر کمدی کرمان شهروند حاکم است، فضای شهروندی است و شهروندی ابعاد گوناگونی دارد. حسینی اضافه کرد: شهرستان کرمان 700 با هزار نفر جمعیت رتبه 12 جمعیت شهری را دارد و استان کرمان هم رتبه هشتم جمعیت کشور را دارد.

وی اظهار داشت: تراکم جمعیت در استان کرمان این ضرورت را می‌رساند برای تقویت آداب شهروندی و نحوه زیست‌شهری گام‌هایی برداریم. این مسئول با اشاره به اینکه جامعه تئاتر تمام قد در بحث برگزاری جشنواره تئاتر کمدی کرمان شهروند وارد شدند، خاطرنشان کرد: با برگزاری نخستین جشنواره استانی تئاتر کمدی کرمان شهروند نگاه جدی به معضلات شهری با زبان طنز داریم.

حسینی همچنین به سایر اقدامات معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمان در حوزه ارتقای فرهنگی شهروندی کرد و افزود: آموزش‌های شهروندی از طریق رسانه و بیلبوردها را داشته‌ایم و این روند ادامه دارد. وی برگزاری جشنواره استانی شهر فرهنگ در رشته‌های شعر، داستان کوتاه، تصویرسازی، کاریکاتور، عکس و فیلم را از دیگر اقدامات معاون فرهنگی شهرداری کرمان برشمرد.

حسینی گفت: با نگاه به فرهنگ مذهبی سوگواره رباب را در پنج رشته در استان کرمان برگزار کردیم. وی یادآور شد: در تولید آثار و فعالیت‌های فرهنگسراها، خانه‌های فرهنگ و کتابخانه‌های شهرداری کرمان هم نیم‌نگاه جدی به فرهنگ شهروندی داریم و از ضروریات است که تزاحم و مشکلات مربوط به تراکم جمعیت با این جشنواره ها رفع شود و هیچ زبانی گویاتر از زبان هنر نیست.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار کرمان عنوان کرد: فرهیختگان و هنرمندان باید رسالت خود را در زمینه ارتقای فرهنگ شهروندان بر دوش بکشند و البته مسئولان وظیفه بیشتری در این زمینه دارند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر