menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

هشتمین جشنواره سراسری طنز سوره

باید از طنز نویسان جوان حمایت کنیم

داوود امیریان نویسنده گفت : حوزه هنری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وظیفه‌ی حمایت از نویسنده طنز را دارند.
به گزارش شیرین طنز، داوود امیریان، نویسنده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: اکنون داور جشنواره داستان طنز حوزه‌ هنری هستم و آثار درخشانی به این جشنواره ارسال شده است .

وی افزود: پس نمی‌توان گفت که در حال حاضر طنز نویس خوب نداریم، نویسنده طنز در صورت داشتن پشتکار لازم توانایی خلق آثار خوبی را در این عرصه دارد. این نویسنده با انتقاد از رها کردن برگزیدگان جشنواره‌های ادبی پس از پایان جشنواره عنوان کرد: پس ازبرگزاری جشنواره و اتمام آن از برگزیدگان آن حمایتی نمی‌شود، در واقع نهاد‌هایی که بودجه لازم را برای کارهای فرهنگی در اختیار دارند باید در این راستا و در زمینه داستان نویسی طنز استعداد‌یابی کنند.

امیریان ادامه داد: در این برهه‌ای که نیازمند طنز نویس هستیم باید در این زمینه اقداماتی را انجام دهیم، متاسفانه مدیریت فرهنگی ما فصلی است و به جای کیفیت به کمیت آثار توجه می‌شود. وی اظهار داشت: استعداد‌های خوبی در زمینه طنز نویس داریم البته بیشتر دوستان نویسنده، داستان طنز را با آثار ژورنالیستی اشتباه می‌گیرند، این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که داستان طنز طرز نوشتن خاص خود را دارد. جاهایی مانند دفتر طنز حوزه هنری برای طنز نویسان جوان کلاس برگزار و حتی آثار این طنز نویسان را متشر می کند.

وی عنوان کرد: همه انسانها کم کم استعداد‌هایشان شکوفا شده است طنز نویسان جوان نیز همین گونه‌اند. ما طنز نویس در کشور داریم بهترین کار برای طنز نویسان جوان این است که استعداد‌هایشان را در زمینه طنز پیدا کنیم و به طور غیر مستقیم به آنها آموزش بدهیم. امیریان بیان کرد: باید از طنز نویسان جوان حمایت کنیم؛ کتابهای رسیده به جشنواره داستان طنز حوزه هنری به صورت پراکنده چاپ شده است، حوزه هنری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وظیفه دارند که از نویسنده طنز حمایت کنند و بزرگترین حمایت از نویسنده چاپ آثار آن هاست .

این نویسنده اظهار داشت: متاسفانه بیشتر داستان‌های طنز با درون مایه سیاسی نوشته می‌شود در حالی‌که موضوعات دیگری نیز برای نگارش طنز وجود دارد طنز نویسان جوان به آموزش نیاز دارند. وی افزود: طنز به معنای بیان مطلبی برای رنجاندن کسی نیست بلکه طنز در واقع از میان ناپاکی‌ها زیبایی را نشان می‌دهد. به سیاه نمایی در جامعه نمی‌پردازد.

پوستر هشتمین جشنواره طنز سوره

هوشنگ مرادی کرمانی تجربیات زیادی در زمینه نویسندگی دارند تجربیات وی را به عنوان یک استاد به نسل جوان منتقل کنند و مرادی کرمانی درباره کیفیت آثار نویسندگان جوان نظر خود را بیان و آنها را راهنمایی کند.

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر