menu
shuffle search add person
انصراف
cancel

شیرین طنز را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :

keyboard_double_arrow_left keyboard_double_arrow_right

پیشنهاد
شگفت انگیز

بزن بریم

بیخیال

حسین انتظامی

انتظامی : زرویی توانست طنز کشور را به یک سرانجام و پختگی برساند

حسین انتظامی، سرپرست سازمان سینمایی، درباره زنده یاد ابوالفضل زرویی گفت: فقدان بزرگانی چون ابوالفضل زرویی نصرآباد برای جامعه ادبی کشور هیچ‌گاه پُر نخواهد شد؛ به راستی که او قلم عبید و دهخدا را زنده نگه داشت و توانست طنز کشور را به‌ویژه بعد از انقلاب به یک سرانجام و پختگی برساند.
به گزارش شیرین طنز، حسین انتظامی، سرپرست سازمان سینمایی، در گفت‌وگو با پایگاه خبری حوزه هنری، درباره ویژگی شخصیتی ابوالفضل زرویی نصرآباد گفت: فقدان مرحوم زرویی نصرآباد را به جامعه فرهنگی، طنز و شعرای بزرگ تسلیت عرض می‌کنم. متاسفانه چنین بزرگانی که جمع ادیبان را ترک می‌کنند دیگر نمی‌توانیم جایگزینی برای آن‌ها پیدا کنیم و جای خالی‌شان تا ابد احساس می‌شود.

وی ادامه داد: مرحوم ابوالفضل زرویی دست‌پروده مرحوم کیومرث صابری بود. او در نشریه «گل‌آقا» فضایی را فراهم کرد که استعدادهایی همچون زرویی نصرآباد شکوفا شوند و بتوانند جریان طنز را به‌خوبی ایجاد کرده و راهبری کنند. کیومرث صابری در وصف زرویی نصرآباد گفته بود که قلمی که عبید و دهخدا بر زمین گذاشته بودند، زرویی برداشت و به شیوه همان‌ها راه طنز را ادامه داد.

سرپرست سازمان سینمایی تصریح کرد: ویژگی بارز قلم زرویی نصرآباد، صمیمیت، قابل فهم بودن، پختگی و اثرگذاری بالای آن بود. مردم زرویی را می‌شناختند و درک می‌کردند. قلمش به نحوی بود که همه حرفش را می‌فهمیدند. او می‌دانست که مردم چگونه مطلبی را دوست دارند و از همین راه مهم‌ترین و اساسی‌ترین انتقادات را با زبان شیرین و طنزآمیز خود بیان می‌کرد. چنین افرادی بر افراد پس از خود بسیار اثرگذار هستند و قطعا جامعه امروز طنز کشور وامدار بزرگانی چون زرویی نصرآباد است.

گفتنی‌ است، ابوالفضل زرویی نصرآباد، شاعر، پژوهشگر و طنزپرداز ایرانی ۱۰ آذر بر اثر عارضه قلبی در احمدآباد مستوفی درگذشت؛ به همین مناسبت مراسم یادبود چهلمین روز درگذشت زنده‌یاد زرویی نصرآباد چهارشنبه ۱۹ دی‌ماه در حوزه هنری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

chatنظرات شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اپلیکیشن کبریت کم خطر